Så där ja!

Nu har jag dragit mitt strå till stacken, beträffande att hålla snurr på världsekonomin! ;-)

Fast jag får väl erkänna att jag inte är någon stor-shoppare, precis... Men 250 spänn har jag gjort av med, och bara på sådant som jag egentligen inte behövde och gott kunde ha avstått från.

Så med andra ord har jag väl snarare bidragit till att öka de globala miljöproblemen, än till att lösa finanskrisen...?

Fast en bra sak gjorde jag, förresten! Jag köpte en lott som var kopplad till Rosa Bandet-kampanjen. Och eftersom jag inte vann, så gick väl pengarna (åtminstone någon liten ynka krona?) till cancerfonden! :-)



Vet inte varför jag inte har gjort någon pratbubbla till bilden här ovan - tycker det saknas en sådan, faktiskt... Den där coolingen borde ju kunna ha en hel del att säga!?

Men just nu sitter han (eller är det en hon?) där i eftermiddagssolens goa sken och bara njuter av lugnet och stillheten i den fria naturen... :-)

/AnnaKK

PS! Ska på fest ikväll. En tråkig fest... (Jo, det VET jag redan i förväg, för det är nämligen typ 25:e gången jag går på den... Och deltagandet är tyvärr inte styrt av den fria viljan i detta fall, för då hade jag INTE gått!!! Ähum...). Vill mycket hellre vara hemma och titta på fotbollslandskampen på TV!!! <:-) DS!



Kommentarer
Postat av: Annika

Coola ekollon snackar inte.

De tänker inte heller... så mycket...

så det fungerar utmärkt utan pratbubbla eller tankebubbla här :o) :o) :o)



Skön bild å jag tokgillar att han har "mössa" på sig med två tofsar. Det är coolt!



/Annika

2008-10-11 @ 16:36:41
URL: http://www.rubinara.se/blog
Postat av: Monkan

Jag har varit på årets Hem-mässa idag men bara shoppat lite lite, en till "tantblomma" (http://pysslaosyssla.blogspot.com/2008/10/tantblomma.html) fast denna gång en röd, minivariant igen, och så köpte jag en julängel och lite tidningar. Däremot har jag STORA framtida shoppingplaner efter mässan... En ny symaskin som kan brodera, bara att starta så jobbar den alldeles själv! Så nu ska jag bara skrapa ihop lite (mycket...) pengar.



En lott var ju ingen dum idé men det blir nog en vanlig Triss. Däremot hade jag en skänkapengar-helg för ett par veckor sen, bestämde att jag skulle lägga en tjuga i varje insamlingsbössa jag såg, det blev bara två (hade jag sett allt för många så hade jag väl fått avbryta min runda på stan).



Mössa (snygg!), solglajor, det ser väl vem som helst att han (helt klart, syns på näsan o minen) är i fjällen och glassar i solen, munnen rundad i en utblåsning för att se ryket i den kalla luften.



Men, samma fest 25:e gången, hur går det till? Som i filmen Måndag hela veckan eller??? Tänkte säga att det inte hjälper att vara hemma, det går inte att se nån fotboll, men så bläddrade jag bland kanaler för säkerhets skull och där var ju plötsligt Zlatan, på 8:an! Vad är det för kanal?

2008-10-11 @ 20:44:26
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: cicci

varning för låg humor

Han säger inte nåt för att han är en riktig nöt:-P

2008-10-11 @ 21:58:51
URL: http://cicciworld.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Den där bilden var ju helt underbar! Naturligvis behöver nöten inte säga något, han/hon har ju fullt upp med att slumra i det underbara solskenet!! =)

2008-10-12 @ 10:37:45
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Elena CN

Stackars dig som måste gå på tråkiga fester. Jag blir lite nyfiken på vad det är för tillställning...släktträff?

2008-10-12 @ 20:17:58
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: morsdeka

Usch, tråkiga fester är inte inspirerande. Jag hoppas du överlevde. Jo, det gjorde du ju, för jag har ju fler inlägg att läsa. KRAMEN!

2008-12-05 @ 08:44:19
URL: http://morsdeka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback