Det hade jag inte en a-a-a-aning om!?

Att 63 tum är nästan exakt 160 cm!? :-)



Det var faktiskt lite krångligt att mäta sej själv...! Fick tejpa fast tumstocken på väggen, och sen gällde det att både räta ut den ordentligt plus se till att den nådde ända ner till golvet... Men till sist så!

Sen skulle jag ju själv stå mot väggen också, och hålla en stor bok i 90 graders vinkel mot vägg och huvud... Samt hålla kvar boken i sin position, samtidigt som jag flyttade mej ett litet steg åt sidan för att kunna dra ett streck med blyertspenna under boken...

Ja, ni får ha en viss förståelse för att jag faktiskt INTE kunde fotodokumentera samtidigt också!?! ;-D

Däremot mätte jag tre gånger, och två av dem gav detta resultat - varför det knappast är strikt vetenskapligt bevisat att jag är så här lång (kort!?), men att det åtminstone inte är helt osannolikt... :-)

Och vad måttet är??? Ja, det får nästan var och en tolka själv!? Men jag tycker iallafall att det ser ut att vara 160,30 cm som är min längd... :-)

Ingen gissade på det, men närmast var:

Cicci  ([email protected]) om I kvällssolen...:

Jag gissar på 159:)

Och ganska nära var:

Elena CN om I kvällssolen...:

163!


Tack för visat intresse!!! ;-D

/AnnaKK

PS! I mitt pass står det förresten "161 cm", så jag har alltså krympt sen jag var 15-16 år... Inte alls oväntat, för sen jag började fotografera en viss sorts fåglar har jag absolut fått ännu plattare (och bredare!) fötter än vad jag hade förr!? Väntar bara på att de ska börja anta en orange färgnyans också... Host! ;-) DS!




Kommentarer
Postat av: Cicci

Yay jag vann! Happy joy:-D

Tycker förresten att det är väldigt fint att vara kort och det har absolut ingenting att göra med att jag själv är 153cm över havet host ;)

2008-10-10 @ 14:55:58
URL: http://cicciworld.blogg.se/
Postat av: Malin B

Med ett sådant engagemang så är det absolut inte konstigt om du hux flux får simhud mellan tårna. ;)

2008-10-10 @ 16:20:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Du borde nog ha fått hjälp med mätningen där! Det är ju så lätt att vinkla pennan lite neråt och UNDERSKATTA sin längd. Det är nog 161.3cm som är din rätta längd och då var ju JAG närmast.

2008-10-10 @ 18:00:05
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Pippi

Själv är jag 160...

2008-10-11 @ 08:33:24
URL: http://pippibears.se
Postat av: morsdeka

Jag gissade att du är lika lång som jag, dvs 162 cm. Jag hade nästan rätt. KRAMEN!

2008-12-04 @ 21:39:44
URL: http://morsdeka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback