Det är ju TOPPEN...!!!

Här hade jag en himla massa tid till inget annat än att blogga mellan si så där klockan åtta och tio... Och då (just då, naturligtvis!?) gör Blogg.se driftunderhåll så det inte går att logga in här!?!  GAAAHHH!!!

Hå-hå-ja-ja... Vilka bekymmer man kan ha - eller hur!?! ;-)

Läste i tidningen innan i morse att nu är hela Skåne spärrat angående kreatursjukdomen blåtunga... Undrar om svidknotten (som lär vara smittspridarna, åtminstone i det här första skedet) också har informerats om det??? 8-/



Hörde igår att en lantbrukande bekant, som hade tänkt avveckla djurhållningen lite successivt, nu har anmält hela sin nötbestättning till slakt... Kan inte säga annat än att jag förstår honom. Undrar om jag inte känner minst en till som kommer att göra lika dant...? Kanske ännu fler...? :-(

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: lena

Jag förstår lantbrukarna att dom vill avveckla.

Visst!Är det typiskt, när man tänkt blogg som du säger på morgon så nä......

Hoppas att vi överlever fast vi bommade nån timme hehe:)Snacka om I-LANDS PROBLEM

Må så gott, kram lena.

2008-10-01 @ 11:22:30
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte konstigt om lantbrukarna känner sig helt maktlösa!!!

Synd att det blåa inte rör sig om lite vanlig, hederlig Tyfis (som i Katthult)!

2008-10-01 @ 14:10:09
Postat av: M a l i n B.

Det var jag som pratade om Tyfis...

(Precis när jag tryckte på knappen såg det ut som det inte var namn ifyllt?)

2008-10-01 @ 14:11:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Det är trist med sjukdomar, stackars kreatur och lantbrukarna.



Fin bild på kossan var det i alla fall :)

2008-10-01 @ 19:21:01
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: vivan

Det är för sorgligt..men det är ju pengar det handlar om...de förlorar massor om de blir sjuka...

fin ko..eller är det en tjur??? kramiz:)

2008-10-01 @ 20:46:51
URL: http://vwellermo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback