Kamera - eller kameror...

image42

Kanske jag skulle ta och presentera mina kameror!? :-)

Mina kompakta digitalkameror, alltså - jag har inte riktigt kännt behovet än av att "måste ha" en digital systemkamera. Ibland tar det väl i och för sej på, men det brukar faktiskt gå över ganska snabbt. Jag har ändå inte råd att köpa den "värstingkamera" som jag isåfall skulle vilja ha... Så enkelt är det med den saken! :-)

Istället håller jag mej med en Canon IXUS 800 IS, som är liten och nätt och därför alltid BÖR ligga i handväskan (fast det gör den inte, men ganska ofta iallafall!), samt en Canon Power Shot SX100 IS. Den är lite större och har fler finesser och framförallt 10 gånger optisk zoom, och det är den jag vanligtvis använder när jag har planerat att fotografera.

IS är förresten rysligt bra - det är Canons anti-skaksystem, som gör det möjligt att ta skarpa bilder även med långa slutartider. Därför behöver jag så gott som aldrig släpa runt på något stativ eller så, vilket passar den diskreta framtoning jag föredrar att försöka hålla under mina plåtningar... :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

Hej du, är lika här, kör med en kompakt kamera, en Canon Powershot S5 is, har även en S2 is men den har gubben fått ta över.

Var också inne på att köpa en system digital, men vad sjutton, släpa tung kamera samt olika objektiv, slutar med att man tar sin kompakta med i alla fall. :-)

Mycket roligt här,,, har fått dra på smilbanden ofta..

var får du allt i från?

Kul är det



ha det bäst

2008-07-08 @ 18:28:54
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback