Underbart är kort...



Min favoritros, som jag just nu har glömt bort namnet på, blommar bara i några få dagar. Sen drösslar blombladen av och lägger sej i drivor på marken runt omkring... Lite tråkigt att den inte står sej längre, för den luktar ju så gott och har så läcker färg...

Det här är ett av de första fallna blombladen, och jag tyckte det låg så fint mot singeln. Måste förevigas! :-)

Bäst som jag låg där på knä och letade efter bästa bildvinkeln så kom det en liten myra kilandes rakt över bladet, och snart upptäckte jag att det fanns många myror bland stenarna. Dem ville jag så klart också fotografera!

Men det blev inte en enda skarp bild på myrorna, och rätt som det var hade jag fått en av dem upp i byxbenet också - som glatt satte käftarna i mitt smalben. AJ!!!

Nu bär det snart iväg mot kvällens övningar. Ha det fint allihopa - och 1000 TACK för alla härliga kommentarer! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: vivan

Tack för att du finns! har hur kul som helst när jag läser din blogg...du förgyller verkligen tillvaron med dina underfundiga texter...trevlig midsommar kram vivianne

2008-06-19 @ 16:00:58
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag är livrädd för myror så jag är glad över att du inte la upp några bilder på dom. :)

Den bilden du la upp var väldigt fin!

2008-06-19 @ 16:21:13
URL: http://www.metrobloggen.se/5221lovlie
Postat av: sjuksyrran

Underbart foto som vanligt! Frissan är trist att ta tag i. Gör som mig. Tvinga någon anhörig att klippa dig. Själv så lät jag sambon klippa mig idag. Sjukt billigt...:)



Ha en fin midsommar!

2008-06-19 @ 23:10:01
URL: http://miljonresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback