Några fjärilar...





Det står rent stilla i skallen - är det det här som är nässelfjäril??? Hm??? Det borde man ju verkligen ha koll på! Men om det inte är det - vad är det då??? Kan absolut inte komma på vad alternativet i så fall skulle heta...? <:-)



Den här sista bilden blev lite väl tajt i högerkanten - men det intressanta tycker jag är hur påfågelögat å ena sidan (ovansidan!) är så otroligt färgsprakande grann, och å andra sidan (undersidan...) egentligen inte har nån färg alls!? (Om man nu anser att "mörk" inte är en färg! ;-) Men ni förstår hur jag menar!?). Den är "inget" när den har vingarna ihopslagna - och när den slår ut vingarna är den "allt"!!! :-)

Här kommer förresten också:



/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Ansi

Nässelfjäril kallar jag dom iaf också. :)



Nästa vecka ska jag verkligen krypa omkring överallt med kameran. Sen ska vi till alperna så då blir det nog ännu mer fotande. Där har man ju verkligen inspirerande miljöer. :)

2008-07-30 @ 12:08:02
URL: http://ansibloggar.blogspot.com
Postat av: anki

Visst är det nässelfjäril du har fotat. Mycket fina bilder på den. Påfågelsöga är fantastiskt fin men lite synd att dom har sån tråkig undersida men det har nässelfjärilen också. :-) En del fjärilar fäller in vingarna när dom sitter på en blomma, men påfågels och nässelfjärilen breder ut sina och verkligen visar sin vackra sida. :-)

2008-07-31 @ 11:04:59
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback