Eftersom...

...det blev så mycket humlor och humlebaggar (inte minst!) igår kväll, så skippar jag Dagens Humla. :-)

Och varierar blogginnehållet med lite KONSTHANTVERK istället!  



Fotograferade de här båda figurerna i Osby för ett par dagar sedan, men så ville jag ha namnet på personen som gjort dem innan jag la in bilden här i bloggen... Trodde att jag visste, men ville dubbelkolla. Och tur var nog det, för jag hade så klart fel! :-)

De är faktiskt omskrivna i dagens tidning (Norra Skåne), och enligt den heter de Herr och Fru Ek och är "trollfigurer". Och de är gjorda av Nisse Neumann - och inte av Sven-Ingvar Johansson, som jag till en början trodde (men blev osäker på i samband med att jag fotograferade dem och tittade på dem på nära håll). Och de är alltså framskulpterade ur grova ekstockar med hjälp av motorsåg  - en konstform som framförallt Sven-Ingvar är en verklig fena på! Men jag tycker att Nisse har lyckats rätt bra han också! :-)

/AnnaKK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback