Bildgåtan...

Jodå! Visst var det två såna här figurer som stod och tryckte i beckmörkret! :-)



Eller så som det EGENTLIGEN var... Ähum!

Bilden som blev Bildgåta var nämligen ett stort misstag från min sida - jag blev ju så till mej när det plötsligt stod älgar alldeles invid vägkanten och jag hade kameran i väskan. (Vi kom körandes i bil alltså!). Så ner med bilrutan och upp med kameran - och blixten glömde jag slå ifrån!

Så i verkligheten var det ju bara lite skumt, men med blixten på så blev det en "svart" bild där bara ögonen syntes. Vilket ju i och för sej var lite fräckt - men jag är förvånad över att inte älgarna stack iväg bums!?

Eller blev de helt enkelt paralyserade av blixten, kanske...? <:-)

Hur som helst hann jag ju göra "de rätta (??? mer rätta, iallafall!!!) inställningarna" och ta ett par bilder till på dem, innan de lommade in i en granplantering.

Och någon BRA bild är ju inte detta, men det är ändå så kul varje gång man överhuvudtaget får se dessa djur på nära håll - och att då dessutom faktiskt ha kameran med sej... Ja, det är nästan lite stort! ;-D

Bilderna blev tillräckligt bra för att intressera traktens älgjägare, skulle man kunna sammanfatta det hela med! Hm... :-)

Och allra snabbast med att gissa rätt var familjen Nygårds i Rälta, med Lisa i spetsen. Grattis!!! Fler var inne på samma spår, så grattis till er också! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Ansi

En gång när vi kom körandes stod en älg vid vägkanten och vi stannade bilen och lät han gå över. Jag kastade mig på kameran, riktade den mot älgen och tryckte av en bild. Tog en till men då plötsligt var det ingen älg i sökaren. Kollade förvånat fram bakom kameran och såg älgen resa sig upp lite generat (jo, älgar kan vara generade dom med). Han hade snubblat i diket och försvunnit ur sökaren. :D Har fina bilder från mötet, en med en älg bland buskarna och en med bara buskar, haha.

2008-07-07 @ 09:46:05
URL: http://ansibloggar.blogspot.com
Postat av: Lisa - InkyWings

Åhhhh haha... var det rätt??? Det var faktiskt gubben som får ta äran då! Han sa direkt ÄLGAR när han såg bredden mellan ögonen. Men så frågade han VAR det var nån stans och jag förklarade och då sa han att det kanske inte var älg ändå... men då hade jag redan svarat - som tur var! :-)

Han trodde nog inte ni hade så mycket älg där nere i södern... fniss.... (precis som vi har så mycket här uppe då....)

2008-07-07 @ 11:30:30
URL: http://lisainkywings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback