Söndag... (Eller!?)... ;-)

Man blir ju helt dagvill av helger som tar vid efter helger...!? Jag VET att det är söndag idag, men däremot är jag inte helt säker på att det känns som att det är söndag!?

Mest kanske det beror på att maken kröp ur bingen redan vid fem-tiden i morse (som vid en vanlig arbetsdag, ungefär) - han och svärfar är nämligen bjudna på en så kallad klappjakt (har inget med julklappar att göra...) ute på västkusten nånstans idag, och de skulle vara på plats klockan 8 (tror jag att det var!?).

Själv har jag ju inte behövt stiga upp tidigt till nåt arbete på ganska länge nu, så för mej är det inte nån större skillnad på vardagar och helgdagar - särskilt inte nu när ungarna har jullov. Så idag hade lika gärna kunnat vara en måndag! Eller en tisdag, eller vilken himla dag som helst...! :-)

Jag har inte studerat mitt arbetsschema för januari så jätteingående ännu, men jag vill minnas att det är så gott som fullbokat på konstgräset veckan runt. Utomhussäsongen börjar med andra ord vid nyår - eller iallafall senast efter trettonhelgen! Och de flesta lagen vill ha tillgång till omklädningsrum, så då blir det jobb 6-7 dagar i veckan för min del. Inga åttatimmarspass förstås, men ett par timmar per dag iallafall.



Har tänkt lägga några timmar nu i mellandagarna på att polisha golven... Inget roligt jobb precis - men det behövs!

Och så blir det ju fint... :-)

Men idag ska jag inte ens se åt en dammtrasa eller skurhink!

Idag ska jag - tror jag iallafall - ge mej ut och fotografera!!! :-D

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Fin bild.....så bra taget foto.

Jag märker också att jag blir dagvill av dessa helger som kommer så tätt inpå varandra.

Som tur är så kan jag kolla i min dator om jag är osäker...

Det finns en sådan där datum-gadgets i Windows Vista som visar en liten almanacka på skärmen.

Ha en fin fortsatt dag tillsammans med kameran.

Kram



2008-12-28 @ 14:36:11
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Ibland är det svårt att komma ihåg vilken dag det är! ;)



Måste erkänna att jag alltid njuter väldigt mycket när jag ser dina bilder!! =) Kram

2008-12-29 @ 01:55:04
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback