Hösttecken...



Såg i går att det finns mogna lingon nu. Fast att plocka sådana är inte min grej - då skulle jag ju, hemska tanke, behöva koka lingonsylt eller nåt!? Och DET befattar jag mej INTE med!!! Större katastrofer i köket har aldrig hänt, än i samband med att jag har fått för mej att safta och sylta...

Tur man är en person som lär sej av sina misstag! ;-) Eller åtminstone med tiden har blivit klok nog att låta bli att försätta mej i dylika risksituationer...

Nä, då är jag mer intresserad av att plocka svamp! Fast det har nog varit lite för torrt för sådana innan, tror jag. Åtminstone har inte jag sett en enda gul kantarell så här långt denna sommar... Men de kanske kommer nu - vi har ju fått en del regn under de senaste dagarna iallafall. :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

Lingon, så vackra med sina röda bär lyser dom upp i skogen. :-) Är lika här, plockar inte heller.

ja du tiden den flyger iväg, hinner inte med så mycket som man skulle vilja.

ha en skön dag

2008-08-07 @ 10:27:30
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: M a l i n B.

De gula (som inte är gjorda av saffransdeg) KAN ju faktiskt pluppa upp nu efter allt regn. =)

Inget ont än att det har något gott med sig.

2008-08-07 @ 19:43:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback