Har varit i svampskogen...

...och traskat idag! Med kameran som sällskap, förstås! :-)

Hittade en och annan svamp, men jag är inte så bra på sådana så jag plockade inga... Men de följde ju med hem på bild iallafall! Som de här båda bjässarna - fast det syns inte på bilden hur stora de faktiskt är, men 30 cm höga är nog bara en lätt överdrift... :-) Garanterat är de iallafall 20-25 cm från topp till tå!



Hade inget stativ med mej, så för att få vettiga slutartider har jag fått använda mej av soljuset - med den följden att vissa delar i bilderna kan vara utfrätta medans andra är lite väl mörka... Men det blev ganska trevliga bilder ändå, tycker jag, och precis så där är det ju i skogen en solig dag!? Ömsom djup skugga, och ömsom solstrålar som silar ner mellan grenverk och blad... :-)



Och människan lämnar spår efter sej - fast just den här burken blev ju en alldeles utmärkt barrhållare... Eller??? <:-/

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: anki

härliga bilder, svamp bilden var mycket vacker och läcker, ligger lite mystik i den precis som det är att vara i skogen,, :-)



ha en trevlig lördag kväll ......

2008-08-30 @ 17:21:54
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: Monkan

Barrhållare, det skulle väl kunna bli årets julklapp med rätt marknadsföring? Jo, jag ser faktiskt att svamparna är STORA. Tur du lät bli dem, man ska nog vara himlans säker om man ska plocka svamp... Usch, ja apropå den hemska nyheten idag om svampförgiftningen.



500 inlägg! Storartat, gratulerar!



500 inlägg! Storartat, gratulerar!

2008-08-31 @ 22:33:10
URL: http://fotobunten.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Otroligt mustig svampbild omgiven så vackert av ormbunksbladen! Visst är det Karl-Johan och örnbräken?



"Barrhållaren" fick jag fundera en stund på innan jag riktigt såg vad det är.

2008-08-31 @ 23:35:29
URL: http://sassa.webblogg.se/foto
Postat av: Malin B

Tänkte på dig när jag var ute med ögonen i marken för att finna gult, Fotografiskan borde ha med lite svampar i bloggen, det är så himla vackra höstbilder och så nu ÄR det svampar här. =)

Du måste ha känt att jag tänkte på dig där i helgen.

2008-09-01 @ 08:08:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback