Vasalopps-söndag...


Känner inte minsta lilla saknad över att jag inte stod på nån startlinje i Sälen klockan 8 i morse - men jag vet en som faktiskt gjorde det för 40:e gången! Hejja Lars Persson, som kör för "våran" idrottsförening!!! :-D

Klockan 8 befann jag mej förresten på idrottsplatsen, och var så gott som klar med röjandet efter gårdagens alla träningsmatcher. Då var det riktigt råkallt och igenmulet, men nu kämpar solen tappert med att försöka bryta igenom molnen. Den har lycktas lite här och var, för man kan se en och annan fläck blått på himlen. :-)

Jag jobbade ju igår morse också, och passade på att ta några foton när solen gick upp över skogsdungen bortanför A-planen.





Mina planer för resten av dagen inskränker sej ännu så länge till att sitta kvar här vid datorn! Måste först och främst skriva ihop min tidrapport så jag får lön den här månaden också... (Så-å-å tråkigt att göra det, bara!!!). Sen ska jag svara på kommentarer jag har fått här i bloggen (mycket-mycket roligare!!!), och sen har jag ett hundratal foton från igår att kika igenom (vilket också ska bli kul). :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Malin B

Här är det "Lilla vasaloppet" för barnen i grannskapet, herr Bayard har kört upp en bana här utanför köksfönstret så snart går starten där. Undrar om jag ska stå med blåbärssoppa i köket. ;)



Jo, det blev vinst med 1-5 i går. Skoj! =) Jag räknar ju i och för sig mest räddningar och jag fick räkna sådana också, det är viktigt! =)

Vi har ju ingen plan alls här så det kändes SÅ bra att det överhuvudtaget fanns en plan - om dock inte toppen... Fast visst längtar vi tills det är riktigt fina gräsplaner, då är det ju RIKTIG fotboll. =)

2010-03-07 @ 09:59:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anki N

Oj man kan inte vara borta härifrån för då får man så mycket att läsa igen när man är tillbaka..ler. Fina bilder!! Vet du jag var "nästan" i Mora igår. Si så där 15 mil därifrån, japp jag var i Dalarna.

((tids nog kan du läsa om äventyret hos mig))

Gott du att kunna köra med nervevade rutor i bilen. Våren har verkligen kommit och solen håller sig envist framme dag efter dag...gudagott!!

Fortsatt go söndag.

Kramiz Anki N

2010-03-07 @ 10:20:08
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Härligt när solen bryter genom träden där...skidor har jag inte åkt sen hedenhös tid nån gång ;) (Rävrumpan på en raggarbil betydde att det fanns plats i den! Läste jag nånstans nyss...det visste jag inte ens på den tiden jag åkte sådan ibland...) :D

2010-03-07 @ 10:42:59
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Ulla

Du är förlåten trots att du körde OCH fotade på samma gång L

2010-03-07 @ 11:09:15
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lennart O

God förmiddag! I dag på morgonen var det en flock på 50-60 stycken bofinkar vid grannens fågelbord. De såg en aning frusna ut i den då 10-gradiga kylan.

Läste om att det kommit en hel del flyttfåglar till Falsterbo och Ottenby. Vi får hoppas att vintern ger med sig nu så vi slipper en omfattande fågeldöd. Det räcker redan med de fåglar som frusit ihjäl under den långa och kalla vintern.

Ha en fin dag!

2010-03-07 @ 11:16:58
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: anki

fina bilder :) här är det grått och åter grått.. har t om snöat lite här.. inga vårtecken alls...



ja fåglarna är så tråkiga ibland,,men det är inga större problem med småfåglarna och större hackspett, dom är inte så skygga,,men gråspetten och skatorna och nötskrikorna är så himla skygga i år.. ..och sen är det ett problem till, jag kan inte stå stilla så länge.. kunde jag det så är det ingen konst :-o



ha en skön söndag

2010-03-07 @ 11:38:42
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: annette

Underbar arbetsmiljö Du har (utanför omklädingsrummen:), måste ju vara toppen att få njuta av soluppgångarna nu på våren!

Trevlig dag har Du framför Dej oxå, är ju så kul att se bilderna man tagit, ibland blir man ju så snopen, inte alls vad man tänkt sig både ur ur positiv och negativ mening;)

Härligt spurt och mkt värdig vinnare på vasaloppet, nu har jag sett det, bloggat, städat och lagat mat, solen har brutit igenom och nu skall jag ut!



Ha det bra!



annette

2010-03-07 @ 12:24:04
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ninna

Håller även ni på med att frakta bort snön från planen - som Allsvenskan?

2010-03-07 @ 14:26:53
URL: http://persiljeland.blogg.se/
Postat av: Photos by Storm

Vilket härligt ljus i den första bilden. Hoppas du har hunnit ut en liten sväng idag också. Vi har haft ett fantastiskt väder med en sol som värmer/Lis

2010-03-07 @ 16:46:06
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Vasalopp??? Jag har ju ingen koll...det var ju OS alldeles nyss!

Snygg soluppgång...igår fick jag också njuta av solen och den gav verkligen energi.

Men idag var jag duktig, sjuk och snorig som jag är lyckades jag avhålla mig från basketmatchen. Jag var chafför och hejade på tjejerna från spelarbänken. Väldigt frustrerande att inte kunna gå in och kämpa för laget. Men jag måste tänka på det lilla hjärtat.

Imorgon är det dags att gå till jobbet. Herrgu´ jag måste ju gå upp 4-5 timmar tidigare än vad jag gjort hela denna vecka=O

2010-03-07 @ 18:04:39
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: mimmi

Men va bra att du i alla fall kan hitta något som är kul att göra ;)

jag fick diska idag ..det var inte kul :) jag var ute på en promenad ..det var kul :)

jag kollade igenom mina bilder ...mindre kul .. då man hade 20 st av samma motiv varje gång ;)



Men men .. man hittade ju några konstiga djur i alla fall :)

ha en fin söndags kväll nu :)

kram :)

2010-03-07 @ 18:27:55
URL: http://mimmisfotosida.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback