Snart kommer det väl en isbjörn också...!?

För vad annat kan man egentligen förvänta sej, när det är mer än 14 grader kallt ute OCH snöar???



Polarväder... Hu!! X-(~

Men 21 grader i köket är ju rätt okej - och eftersom vi eldar duktigt i kaminen, så har den temperaturen nu stigit till 22. Mmm! :-)

Vid två-tiden i natt var det -18, om intresseklubben antecknar... Då befann jag mej här:



I bilen på en busshållplats, alltså, i det så kallade Marklunda-korset (som numera inte är ett vägkors utan en cirkulationsplats - eller som jag säger (fast det är visst fel!): En rondell...). Att stanna bilmotorn var inte att tänka på i iskylan, så där läckte jag nog ut en hel del koldioxid till atmosfären (fast då ska väl klimatet bli mildare, förresten!?) medans jag väntade på:



En liten buss full med ungdomar - däribland sonen - som varit på dans!

/AnnaKK




PS! Ja, jag vet... Det syns inte att det är en buss - och jag trodde inte heller att det var det (för jag hade väntat mej en stor buss, nämligen) så jag tog detta foto för strålkastarljusens skull... Experimentera och experimentera ännu mer... :-) Tänk att jag aldrig kan sitta bara still och sysslolös i bilen numera, utan alltid måste plocka fram kameran och klicka på allt och inget när jag väntar på någon/något!? DS!







Kommentarer
Postat av: anki

-17 och snöar här.. jo då, intresse klubben antecknar för fullt här :-)



visst är det konstigt att man måste skriva om vädret och jag har upptäckt att bloggen är bra att gå tillbaka i om man vill veta just vädret för en speciell dag :-) ett bra ämne är just vädret.. och så kul att du använde just intresse klubben :) så brukar min son säga när jag säger något ointressant.



ja det är ett evigt fotoexperimenterande hela tiden här också, studion är himla kul att greja med, problemet är att man har svårt att hitta motiv ibland.. :-)



du måste fixa till en studio du med, två bygglampor eller tre, glasskiva och lakan som bakgrund eller kartongpapper (som jag ska införskaffa och dom är skrynkel fri hoppas jag) sen är det bara fantasin som sätter ens gränser men du verkar komma på mycket roligt. :) (har aldrig strukit så mycket som nu)



ha en skön söndag

2010-01-31 @ 10:43:13
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lizaloop

-19...fast 14 känns nog kallare där än vad det gör här!

2010-01-31 @ 11:45:48
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha! Åååååååhhh, vad jag känner igen mej i din berättelse här!!

Inte "bara sitta"....Nej då!

Alltid fram med kameran och knäppa en massa knäppa bilder på allt och inget.

Och efteråt undrar man....

Men ibland får man ju till en sån där riktigt frän bild som man ALDRIG skulle fått OM man inte jämt och ständigt "klickade" på knapparna!

Go girl!!!! Tycker du är "helt normal"...asgarv



Hoppas Sonalyckan din hade en trevlig kväll på dansen!



Pratade förresten precis med Sickan i telefon och hon bor väl inte sååå långt från dej, om jag minns rätt?

Hon undrade också på det där med en massa minusgrader OCH snö??? Och dessutom mycket och STORA snöflingor???

Knasig har världen blivit...(:



Ha en skön söndag, vännen!!

//Kram, Jenny

2010-01-31 @ 12:32:00
URL: http://kackeltillkaffet.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Jag som hade hoppats på klimatförändringarna redan i år :( Läste nånstans att de räknat fel på ca 300 pår..så det blir väl att frysa några vintrar till då...eller flytta till Kanarieöarna på vintern! :) Minus 13 här nu för anteckningarnas skull...har gamla almanackor sen många år tillbaka...så man kan kolla hur kallt (varmt) det var!

2010-01-31 @ 13:07:54
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Se om jag har bättre tur idag. Igår var det omöjligt att kommentera hos dej. Jag blev imponerad av ditt fågelräknande! Stenknäck tror jag också att det var. Jag lärde mej en ny art igår när jag räknade "mina" små. Svartmes! Såg att du hade den på din lista. Det var en söt en!

2010-01-31 @ 13:54:07
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Anki N

Du...hit till Småland har isbjörnarna anlänt redan. Vi hade -19 när vi steg upp på morgonen o snö vräker ner o värker ner o jag är så TRÖTT på detta vädret. Men jag njuter lite när jag tänker på att nu mera behöver jag aldrig köra o hämta barn mitt i natten i ur o skur, vilket man gjorde år efter år efter år. De är ju alla utflugna...oh kör själva.

Alltid någon liten tröst...när mans er hur du sitter där i bilen i mörker,snö o kyla o väntar....

Trevlig fortsättning på söndagen

Kramiz Anki N

2010-01-31 @ 15:41:29
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Här hade vi -13 gr imorse. Jag såg ett stackars rådjur i vår trädgård ätandes gamla vissna kärlekssört. Vilken tur att jag är så lat o inte orkar höststäda. Nu kanske jag räddade livet på ett rådjur. Det där med kamera och att alltid fotografera är du inte ensam om. Jag kan inte gå hemifrån utan min lilla.

2010-01-31 @ 16:20:28
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Ingrid

-21 var det här i morse.. Glag att slapp några nattliga utflykter i kylan!! Men ack så många man gjort genom åren. Vår dag (läs mannens) har varit oc är att försöka tina vattnet som frusit hos sonen.. (medans de är i fjällen..)

2010-01-31 @ 16:36:39
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: annette

Här har det varit rena sommaren idag bara ca 15 grader kallt och lite blek sol, betydligt behagligare än gårdagens temperatur.

Finns ingen anledning att sitta sysslolös mitt i natten i bilen när det dyker upp spännande motiv som kan fotograferas, skönt att Du är så sjyst så Du hämtar hem sonen säkert, idag händer så mkt otäckt.

Har idag lyckats fånga en del fåglar (modell större), och faktiskt en bild utan utan is och snö;)

Tänkte på Din felrapportering, kan Du inte rapportera om och rätta!?

Fåglarna i vår ström verkade vara välgödda, skönt att se för det är nog tufft att hitta mat nu.



Ha en skön söndagskväll!



annette

2010-01-31 @ 18:49:58
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback