365 Foton 2010 - Tema nr 107: Hinder...




Nu vet jag i och för sej inte om Carl von Linné brukade prata med sina blommor...? Och vad det är för sorts blomma han håller i handen när han figurerar på denna staty, har jag ingen som helst aning om... Kanske var det inget som hindrade att den fick heta snösippa iallafall!? ;-)

Den snö som SMHI har utlovat till idag lär hur som helst ställa till hinder både här och där! :-/ I eftermiddag och fram emot kvällen ska det kunna bli ett par decimeter, och jag undrar just om tågen kommer att gå som de ska då... Har en känsla av att det kan bli problem för dottern att ta sej hem från skolan i Växjö, och hinna i tid till sitt tandläkarbesök ikväll - i allafall om hon ska lita på de ordinarie avgångarna... Hur vi löser det om tåget är jättemycket försenat återstår att se - men inget ska väl hindra att hon på nåt vis ändå kommer att vara hos "tannamagaren" i tid!? >:-)

Med eller utan snökaos, så önskar jag alla en bra dag!! :-)

/AnnaKK












Kommentarer
Postat av: Yvonne

Åh, denna snö! Fast ni får nog det mesta idag...kanske molnet har tappat sin kraft när det kommer förbi här ;) Snösippor vill vi inte ha, bara blå- gul- och vit-dito!!

2010-02-02 @ 09:15:06
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Lennart O

Morning! Här har dagen, som vanligt denna vinter, inletts med snöskottning. Ser på väderradarn att det första snöområdet just passerat men nästa ligger just nu över Danmark och på väg österut mot södra Sverige. Och det området är betydligt bredare än det som just passerat. Vilket innebär ännu mer snö att skotta framåt eftermiddagen. Tar det aldrig slut med denna vinter?

2010-02-02 @ 09:32:24
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Karin

Fin bild! En staty som känns levande på något vis och man undrar ju verkligen om han pratade med sina blommor....det måste han ha gjort tycker jag.

Tack för kommentaren hos mig! Kul att du tittar in då och då. Jag har nog varit in här också...känner igen namnet på din blogg. Ja du verkar kunna det där med hur man fångar fåglar på bild, ser jag. Jag brukar ofta köra med en fokuspunkt när jag kör auto. Men det är så svårt för kameran ändå tycker jag att fokusera på rätt ställe när det är mycket grenar o dyl. Så nu har jag börja ställa in fokus manuellt. Lite trixigt det med, men då känns det som jag har mer kontroll. Men tack för tipset =)! / Ha en bra dag och hoppas det inte blir alltför mycket snökaos. / Karin

2010-02-02 @ 09:35:47
URL: http://www.mittfnstermotskogen.blogspot.com
Postat av: anki

ja här är det också behaglig temp i dag, men mulet, risk för snö kanske här med..



talgbollar som ligger i nät är ur dåliga samt att någon på radion sa att fåglarna inte gillar dom pga att dom är härsken eller nått sånt.. :-)

Jag har en stor talgboll men det är inte ofta någon pippi hackar där inte. :-) sen är det näten kring dom, tar man inte bort när nätet är tomt så kan småfåglar trassla in sej.



jag har alltid kört med coccosfett som jag fyllt i ihåliga kokosnötter men igår testade jag ister, det var mycket bättre att hantera.. ska lägga ut lite sånt på stubben idag, men hittills verkar dom gilla det jag har i kokosnötterna.. :-)



hoppas dottern hinner hem i tid med tåget,, :-)



ha en skön dag

2010-02-02 @ 09:40:45
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Vilken härlig bild och tolkning. Ja snön bara fortsätter ramla ner här också. Lägg till blåst på det.....nej, inget utomhusfoto idag heller. Det är 10 minus men känns mycket kallare.

Hoppas att dottern hinner till "tannamagaren". (Det var ett nytt ord. ;))

Ha en fin dag, Anna.

2010-02-02 @ 12:56:28
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Anki N

Vem var Carl von Linné? jag känner varken till honom eller om han döpte sina blommor..ler. Fin bild varjefall o du får alltid till det BRA!!



Här har det slutat snö just nu. Hoppas det gjort det borta hos dig oxå så dottern kommer hem i tid till "kvällens nöjen""" blääää. Men ja de e ju nödvändigt.



Tror minsann Sverige är lite dåligt rustade för vinter o snö...på något vis kommer vintrarna ((när de blir så här)) som en mindre chock för "de som ska se till att allt fungerar i samhället)



Ha en sköööööööön dag.

Kramiz Anki N

2010-02-02 @ 13:21:17
URL: http://anki-nilsson.blogspot.com/
Postat av: Sandy

Vilken klurig och "up-todate"- tolkning av "hinder". Du har verkligen lyckats fånga agens samtalsämnen, med en fin bild dessutom. Ha det så gott du kan i snö-yran! /Sandy

Postat av: annette

Underbart klurig tolkning på det temat, tror säkert att Carl pratade med blommorna, i alla fall när han började sina vandringar och utforskningar.

Hoppas det gått vägen för dottern med tåg och tandläkare, för även om det är tråkigt med tandläkare så är det ju lika bra att få det gjort;)



Ha en skön kväll!



annette

2010-02-02 @ 17:50:45
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Snön har precis börjat att falla här så det blir väl att det mesta kommer under natten men man får ju trösta sig med att det är inte så himla kallt ..inte här i alla fall ..men det skulle ju inte vara dumt att få se en sol också ;)

vad det är för blomma .. tja .. har man hört talas om en Stenblomma? vem vet :D

2010-02-02 @ 17:59:14
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Tezzie

jo...suck...snö...snö...snö...

Men klurigt sätt att tolka svårt tema ;D!!

2010-02-02 @ 21:23:10
URL: http://napp-365.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Dina associationsbanor är mycket fantasifulla och roliga. Inget hindrar dig att tolka tema hinder på ditt eget vis. ;)

Hoppas dottern kom till tandläkaren, viktigt att sköta om tänderna.

Ha det gott!

2010-02-02 @ 22:39:30
URL: http://livetmedleran.blogspot.com/
Postat av: Kristallina

Det är bara fantasin som sätter stopp. Vilken underbar tolkning.

Snön blir ett stort problem här också, imorgon ska jag bara rasta hundarna. Det bättre att låta bilen stå om man inte absolut måste ta den.

2010-02-02 @ 23:00:35
URL: http://kristallinas2010.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Måste snart ut och testa snödjupet..Jobbet väntar. Det är så svårt för de minsta barnen ta sig fram på gården, kan bara gå i gångarna.. Blir drygt o kallt för dem så inga långa stunder.

2010-02-03 @ 07:57:39
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback