Är det onsdag idag, eller???

Tycker jag har fredagsstim-känsla... Ska fixa en massa till helgen NU istället för då - för helgen infaller ju så gott som på fredag den här veckan, i och med att det är valborgsmässoafton då... :-)

Så direkt efter förmiddagens arbetspass åkte jag och handlade, och medans jag packade upp alla varorna så skrev jag nogsamt upp allt jag har glömt att köpa på en lapp... Får antagligen fixa det på fredag lik förbaskat!! För i morgon hinner jag INTE!!

Då ska jag vara nån slags försökskanin i dotterns skola, och sitta modell för henne på "frisör-kunskapen" (eller vad nu ämnet i fråga kan tänkas heta). Det kan nog bli en upplevelse! :-D Hon har iallafall utlovat både sax och färg... :-)



Sonen kom förresten hem från sin skola för en stund sen, och hivade över mej en bunta papper om det så kallade projektarbetet, som är en av få saker han har kvar att göra innan det äntligen är dags att sätta punkt för gymnasietiden... Får se om jag kan räkna ut vad det är som ska göras... Eller skrivas, rättare sagt! För själva projektet är ju iallafall ihopbyggt och körklart sedan länge. :-) Den så kallade Peuschaab-en alltså; se en bit ner i detta inlägg. (Den är förresten inte vit nu längre, utan blå).

Själv knåpar jag vidare med bloggdesign osv - det passar mej onekligen lite bättre än att böja plåt och så där, även om det bitvis faktiskt kan vara lika svettigt! Kallsvettigt, kanske är ett bättre uttryck i sammanhanget, förresten... Koderna är nästintill rena grekiskan för mej, men ändå rotar jag omkring mer och mer i dem, och ändrar på än det ena och än det andra - utan att egentligen ha särskilt bra koll på nånting!!! <:-)

Det kan nog sluta i ett skapligt överraskingsmoment endera dagen - men förhoppningsvis mer för er läsares del, än för min del! ;-)

Skiner solen på er idag, förresten? Det gör den här! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: mimmi

Nej solen skiner inte här ..det är väldigt mörkt och trist ute .... vilket passar mig bra .. för idag håller jag på att göra en helt ny blogg..på bloggspot... nu har jag tröttnat på alla de problem som kommer fram med jämna mellanrum på min fotosida.. så nu läggar jag ner den och börjar om helt på nytt igen ..och då jag aldrig har haft några problem med bloggspot fick det bli där jag tog min nya blogg igen :)

Lycka till med ditt försök att vara försöks kanin ;)

undra vilken färg du får i håret;)

ha en fin dag

kram :)

ps .. jösses .. är det redan valborg?

2010-04-28 @ 14:19:44
URL: http://mimmisfotosida.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Nja, solen gömmer sig rätt ofta bakom molnen och det blåser så in i vassen, kalla vindar. Det verkar spännande med att rota runt i koderna. Jag skulle aldrig våga, lämnar över allt med varm hand till dottern. ;)

Lycka till, ser fram emot resultatet.

Ha en fin dag.

2010-04-28 @ 14:26:01
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: SqZ

Jag hoppas frisörstunden blir en fröjd för både själ och hår :-)

2010-04-28 @ 14:28:44
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Här är det kaaallllt! :( Vad trevligt att få bli försökskanin för ett tag! HTML-koder är ett kapitel för sig...egentligen inte så svårt om man håller på med dem ett tag, men jag har glömt bort mycket av det...

2010-04-28 @ 14:56:15
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

se där, gratis klippning och lite färgning :) kul och spännande...



se där ja, sona lyckan gillar inte att skriva på datorn? :) är nog roligare att bygga och böja plåt.



blåser svinkallt här idag, inget fotande, har städat ur min gamla bil som vi ska sälja. :) om någon är intresserad vill säga.. men det återstår att se det..



ha en skön fortsättning på dagen

2010-04-28 @ 15:01:33
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: Lennart O

God eftermidag! Här har vi haft sol både på förmiddagen och ett stycke in på eftermiddagen. Men nu har det börjat att regna. Några experiment med min dator skulle jag aldrig våga göra. Jag förundras var dag över att den överhuvudtaget fungerar alls!

Det där med frisörprovet verkar spännande.

Ha det fint!

2010-04-28 @ 17:26:31
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Här finns det ingen sol, bara ett askmoln blandat regn från Island;)Kall vind dessutom, våren vill sig inte riktigt.

Så skönt för sonen att skolan snart är över och han kan ägna sig åt det han troligtvis tycker är roligare, nämligen att fixa och meka med bilar.

Spännande med Din dag hos dottern imorgon, kan ju sluta hur som helst det;)

Själv har jag oxå börjat förbereda helgen redan idag, har städat ikväll och skall handla imorgon kväll, för sedan skall vi ju ut och elda på fredag!!

Tror man skall försöka ge sig på lite koder här och där i bloggen, spännande som sjutton, själv har jag ännu bara vågat ändra koderna så bilderna tillåts bli lite större än vad grundmallen tillåter.

Ha nu en toppendag imorgon och njut av att bli ompysslad!



annette

2010-04-28 @ 19:56:34
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback