Go´förmiddag!

Inga skrattande skator här idag - inte än iallafall...

Eftersom det inte är så sannolikt att jag kommer att kunna visa upp några bra foton på de här albino-skatorna, så letade jag efter andra på nätet för att eventuellt kunna länka någon sida eller bild. Fick då lära mej att dessa skator inte alls är albinos, utan har en färgförändring som heter leucism. :-)

(Intresseklubben antecknar febrilt, hoppas jag!? Fniss! Nädå... Men rätt ska vara rätt!).

Samma fenomen dyker då och då upp bland älgarna här omkring, och bara för att bevisa att detta hus verkligen behöver en till systemkamera (!!!) så tänker jag visa en vit älg som maken fotograferade med sin mobiltelefonkamera på ett kalhygge förra året. Ni ser nog inte ens att det är en älg, men färgen syns iallafall - alltid något! :-D



Ha en jättefin dag allihopa! :-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Lizaloop

jhag som aldrig ser på sport lyckades faktist pricka in att se vasaloppet för ett antal år sedan där de lyckades få in en vit älg i bild, det var lite kul för det var nästan så att de visade älgen mer än skidåkarna!!!

2009-09-10 @ 09:50:10
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Jen

Åhh, här i skogarna kan man också se en vit älg.

Hoppas bara inte de tar den nu när älgjakten är igång. :/

Att de var albinos trodde jag verkligen....

Men man lär sig något nytt varje dag! :)

2009-09-10 @ 10:30:24
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Bella

Men jag vill SE de där skatorna! Ut med kameran bara ;)



Julkalender? Nähä du- Din julkalender var alldeles för bra förra året så den tänker jag absolut inte försöka mig på...!



Kraaaaam!!!!

2009-09-10 @ 10:37:02
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Då lärde man sig nått nytt då! :-D



Tyvärr har jag inte sett något djur alls i dom här trakterna med den påbrån... får nog leta lite bättre.



Föresten, det finns vita björnar i Orsa.



hmm, jaha, det var kanske isbjörnar det - räknas inte dom? ;-DD

2009-09-10 @ 11:24:00
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Anki N

Nu så har jag varit en bit från datorn några dagar ser jag.....nytt kök beställt o allt. Vad kul då har ni lite nytt att fixa med. Jag sitte just och tittar ut på mina hästar som galopperar i hagen. En granntjej red just förbi på våran väg o då så ville ju mina också springa o busa. Om min gammla skrutta kunde vara så pigg när man rider henne...hummm. Vackra är de att se på o skönt är att ha dem alldeles intill nu. Älgar som du springer på ofta, ser vi aldrig här. Det är jag glad för, för hästar gillar inte älgar o de springer ofta sönder staket till hagar om de kommer farandes. De ska vara inne i skogen långt från begyggelse o bilar, ja de e bäst.

Önskar dig en fortsatt go dag.

Kramiz Anki N

2009-09-10 @ 11:40:46
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja, ser man på. Man lär sig nåt nytt varje dag. Jag visste att älgarna kan vara vita men att det var en sjukdom hos skatorna visste jag inte. :)

Tack för att du löste problemet vi hade. De vilda djuren jag la ut på bloggen igår hade vi noll koll på. Har försökt googla på dom men inte hittat rätt. Och så sitter du på lösningen. Mufflonfår - javisst! Tack. :)

Ha en fin dag.

2009-09-10 @ 11:42:43
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Det gick inte att skriva en kommentar i det inlägget ovan .. så jag skriver här istället:)

Jag fick mitt objektiv idag och jag var ute och testa det..men jag vet inte.. jag är lite besviken på det..men jag får se när jag kommer ut och tester det mer i morgon.

ha en fin kväll:)

kram

2009-09-10 @ 22:52:03
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Morning! Ett väldans fint höstrufs har du i rabatterna!

Såg att du var in till mig...och att även du har problem...så frustrerad man blir! Igår upptäckte jag att blogg.se höll på med sidan o la in nya bilder...då kan vi andra tydligen inte blogga som vi vill!

Har läst ikapp hos dig...vad med bleka djur ni har!?

Kramen!

Ragnvi

2009-09-11 @ 06:17:47
URL: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback