Torsdag...

Idag ska vi få vårt ut-seende fixat! :-D

Om några timmar kommer glasmästaren och byter två fönsterrutor i vardagsrummet, som har varit trasiga nästan sen dinosauriernas tid. Rotar man runt lite bland dammet som har samlat sej mellan de trasiga och hela rutorna kan man antagligen göra ganska intressanta fynd av sedan länge (kanske inte utdöda men väl) döda insekter och andra småkryp...

Men som sagt; det här med att kunna se bra ut igen - det har jag längtat efter! Har ju nästan glömt vilken vacker utsikt vi egentligen har genom dessa fönster... Eller hade, innan den där ödestigra handbollsmatchen inomhus mellan maken och ungarna för X antal år sedan! Hm... Men innan kvällen ska jag kunna beundra bland annat mitt blommande äppelträd igen - genom verkligt glasklara rutor! :-)



/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Lena L

Blommande äppelträd är ju bland det vackraste som finns! Då får ni en fin utsikt!



Men så kul att du fått smaka kalix löjrom, sådär direkt köpt från en fiskare. Det är inte många som får uppleva det. Tyvärr fuskar saluhandlare så mycket med rommen sen de köpt den så den är helt oigenkännlig både till utseende, lukt, smak och konsistens. Vi brukar roa oss med att gå och kika i saluhallar när vi besöker olika städer. De har ju oftast någonting som de kallar Kalix Löjrom till försäljning, men det ser inte riktigt ut som den produkt vi brukar leverera och priset är oftast mer än det dubbla!



Kram och ha en bra dag!

Postat av: veronica-ifokus

Så skönt att få byta fönster. Vi hade gamla fönster som inte var kul att putsa och man såg knappt ut men vi bytte dem för 2 år sedan. Själva bytadet var inte så kul, sågspån överallt!!! Men nu efteråt är de en fröjd att putse och framförallt så blev världen så mycket klarare. Du får njuta av ditt äppelträd i kväll då....om du inte putsar fönster =)

Ha det!!!

2009-05-14 @ 08:50:24
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com/
Postat av: Gärdsmygen

Har min dator inlämnad vilket gör att jag använder min gamla dator som inte vill vara med längre. Lite frustrerande!! Nya fönster verkar ju toppen! Förstår att du ser fram emot att "se bra ut". :)

2009-05-14 @ 08:52:11
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: anki

jo jag börjar samla på mej mycket böcker, det är romaner som jag köpt via bokklubben, läser mycket sånt, sen har jag naturböcker, en trädgårdsbok... började även på Nordisk Kriminal krönika i slutet på 80-talet och har 9 böcker men har uppehåll några år och nu har jag sagt ifrån för dom kostar över 600:- och det tycker jag är lite dyrt, fast det är fina böcker. :-)



jo boken om mossor är jätte fin och jag som är ute mycket i naturen och hittar mossor och annat hela tiden är det toppen.. men det tar nog tid att hitta igen den man har fotat.. vi får väl se hur det går med det för alla ser nästan lika ut.... :-) en del bilder är fotade i mikroskåp för en del mossor är så små.... sen är det foton och illustrationer,, jisses,, nästa bok i juni är om blomflugor så den ser jag fram emot..... :-)



oj, handblollsmatch inne, ja det kan ju sluta i trasiga glasrutor. Vi har en som är spräckt efter ytterdörren åkte upp i en fart, en annan sköt vi en sten på med gräsklipparen men den bytte sambon ut, han byter fönster rutor själv och vi borde byta ut den som är sprucken ockås men har inte blivit av. :-)



härligt att du får se "klart" igen....



ha en skön dag,,,förresten här är det full storm i trädtopparna, rejäl blåst så man tror träden ska följa med.... :-)

2009-05-14 @ 09:38:22
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: mimmi

Det är ganska roligt med gamla fönster ...som du skriver finns det mycket gömd i dom:)

jag hittade en spindel när jag öppnade mitt ..jag trodde den var död så jag tittade på den i lugn och ro .för den hade ganska så fina färger ..stod och funderade på om man skulle ta kort ..men nja .. inte på en död spindel..även om det nu verkade ganska så säkert att ta kort på den .

Jag bestämde mig för att ändå ta ett kort på den i alla fall .. bara för att sen kunde kolla upp vad det var för en ....när jag klickade på kameran vad händer ... ju den förbaskade spindel ..den RÖRDA på sig.Spindlar och jag ..det går liksom inte ihop har jag kommit underfund med.

Vi skall också få nya fönster här i denna förening..men jag har nog aldrig sett så sakta fönster flyttning för ..det tar tydligen 4 dagen att byta fönster i en lägenhet ..minst .. men med den takt jag ser de har verkar det ta minst 2 veckor

Ja ja . bara man får dom insatt innan vintern är jag glad:)

ha en fin dag

kram

2009-05-14 @ 12:28:02
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Magnus

Ha ha ha, härlig bild!

2009-05-14 @ 16:26:39
URL: http://www.lucifer.se
Postat av: Lizaloop

Härligt med nya fönster, själv fick jag tak över huvudet idag!!

Gjorde även ett "skogsfynd"! Inte illa!

Å snart ska jag bli bjuden på middag -palt- hos Lucas!

En bra dag med andra ord!!!

2009-05-14 @ 16:42:45
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Pia

hihi ja att kunna se ut genom fönstrena är rätt trevligt :p Har insett att om jag inte snart tar och tvättar mina kommer jag inte heller att ha någon utsikt överhuvudtaget...och det är rätt mysigt att kunna titta ut ibland samt släppa in lite solljus i lägenheten :p

TAck för tipset förövrigt! Skall sätta mig och kolla igenom videosnuttarna ikväll när sonen har somnat.

2009-05-14 @ 19:45:55
URL: http://inannasblogg.blogspot.com/
Postat av: annette

Sitter Du och tittar ut genom fönstren nu ikväll?



Förstår att det är toppen att få nya, bor i hyreslägenhet där fönstren är sedan 64, så tråkigt att tvätta dem, är ju bara ränder och det blir bara flammigt....



Härlig bild Du fått till;)



Ha det gott!



annette



2009-05-14 @ 21:42:09
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Jen

He he! Rolig bild du fick ihop. :P

Skönt att få se äppelträdens blom igen.

Det är ju så vackert!



Tack tack och åter tack för din alltför vänliga kommentar.

Det värmde mer än du anar i mitt lilla hjärta.

:)

Ha en fortsatt trevlig kväll och god natt!

2009-05-14 @ 21:59:54
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: vivan

Men gud vilka bra foton du tagit!

jag blir alldeles hänförd....fast det inte är Pingst!!

Tröstekramen!

2009-05-14 @ 22:01:31
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Nä men vad kul att få se utsikten igen. ;) Förstår om du kommer att sitta vid fönstret jämt nu.

Blommande träd är så vackert så det går nästan inte att sluta titta på dom.

Ha det gott.

2009-05-14 @ 23:43:33
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Annie

Vad härlig bild, jag tycker den var jätterolig när det gamla äpplet sitter kvar på grenen under. Äppelblom är så otroligt härligt i sig men äpplet lyfte bilden till något humoristiskt också :)



Skönt att få glasrutorna utbytta, jag ska byta ut mitt fönster sen någon gång, det är inte trasigt utan för stort, det är över 2m långt och det är för stort i mitt lilla rum.. :P

2009-05-15 @ 09:36:50
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback