Torsdag...



Hörde nyss en väderleksrapport på radion... Lät inte så-å-å lovande - om man nu inte gillar snö, vill säga!

Så vi får väl se hur det blir med den där solen idag då. :-/

Idag får det nog bli en handla och fixa ärenden-sväng efter jobbet. Jag föredrar att handla till helgen på torsdagar istället för på fredagar, men innan jag kan handla någonting alls måste jag uppsöka en bank... Makens lön bör ha kommit in på kontot idag. :-)

Netto är en lite knepig affär som jag handlar i ibland. Det går sällan att enbart handla där, för oftast har de inte allt man ska ha, och då måste man komplettera inköpen genom att besöka ytterligare någon affär. Kan vara lite irriterande faktiskt - men är man tillräckligt snål så står man ju ut, för onekligen är det ju billigt på Netto. Även om jag ofta ifrågasätter deras varor... Senast jag var där fick jag förresten ögonen på laxbitar, och såg att de var från Chile... Köpte dem INTE, vilket jag är glad över efter att ha sett gårdagens "Uppdrag Granskning" på tv! >:-[

Men det jag skulle säga om Netto var egentligen nånting helt annat! De har precis skaffat sej myntautomater i kassorna, och de här har ett stort hål (istället för en liten springa, som på exempelvis ICAs dito apparater) som man kan slänga ner en hel näve mynt i på en gång. Perfekt!!! Äntligen kanske jag kan bli av med alla mina enkronor och femtioöringar!?! :-D

/AnnaKK

PS! Var det nån som såg "Uppdrag Granskning" förresten??? Jag tittade på det främst för att jag ville se inslaget om de försvunna hästarna. Knorrevångens Slakteri ligger inte så långt här ifrån - några mil bara... :-/





Kommentarer
Postat av: veronica-ifokus

Är det dax för snö igen? Ja, här snöade det igår igen. Men det ser nästan ut som att solen kanske kikar fram idag.Hur gick det med hästarna då, hittade? =)

2009-03-12 @ 08:29:18
URL: http://veronica-ifokus.blogspot.com/
Postat av: anki

Vi har inte Netto här men har besökt en sådan butik när vi varit på semester, vi har däremot Lidl som vi fick för några år sedan, jag har fortfarande inte varit in där för jag tycker att vi ska gynna dom som redan finns på orten istället för att ta in nya affärer och framförallt inte utländska, (om jag nu har rätt att Lidl fortfarande är tyskt).

I stan ligger affärerna lite utspridda så vi handlar på ett ställe, kostar bensin att åka på flera olika också. :-)

Hörde om en familj för en massa år sedan som åkte 5 mil (enkel) pga billigt toa papper, ja då blir det inte så billigt egentligen men jag antar att dom inhandlade annat också samt tog det som en nöjes tripp men det här gjordes ofta så inte vet jag hur dom tänkte. :-)



ja här är det hör och häpna blå himmel och sol, får väl se hur länge det håller i sej, idag ska jag gå med tintin,, han har inte fått sprungit av sej sedan i söndags så idag är det dags. :-)



ha en skön och jag hoppas ni slipper snö också..





2009-03-12 @ 08:42:16
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lena Lindvall

Man kan ju tro att du redan har ett macroobjektiv! Vilka fina bilder du tagit! Å bilden på vattendroppen var fantastisk! Vad hade du för kamera då?? Ha en bra dag!

Postat av: Anki N

Jag älskar att hålla folk vakna på nätterna...bara så du vet..ler. Ingen snö hos Anki, tack o lov, fast solen gömmer sig med bakom något moln, igår lekten den titt ut, idag leker den kurragömma. Solen är så lekfull.

Netto, jo de har vi inne i Köpingen, men jag har bara varit där 2 gånger o tittat. Jo jag köpte uppskuren ost, de är dom billiga med. Annas tycker jag som du, de har inget komplett sortiment. Jag är en trogen ICA tjej, vi har trots att vi bor på landet ett ganska stort ICA varuhus med det mesta i grannbyn. De e skönt. Men idag ska jag fara till Kalmar o shoppa med mamma så det blir det en sväng till City Gross, där brukar vi storhandla var fjortonde dag ungefär. Storpack fall vi blir insnönade eller nått..humm

Dina små droppar är så söta, jag lyckas aldrig finna sånna, för övrigt har vi inte en enda blomma på vår tomt för den är inte klar, bara sönderkörd av tunga fordon. Sånt är livet, den dag i sänder - så ser man att allt händer - tids nog.

Ha en sköööööööööön torsdag - ikväll så!!!! efter 16.

Kramiz Anki N

2009-03-12 @ 09:50:49
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

Hehe här gör jag tvärtom, jag snålar med småpengarna jag har i börsen, bara för å få stoppa den i min "altansparning" här hemma

(som för övrigt nog blir en soffasparning oxå) för idag bär det av till staden för att spana på just soffor.

"De nya" i byn var väldigt intresserad av att köpa min hemmabiosoffa, den är VÄLDIGT skön, men den tar en sån förbaskat stor plats för att endast rymma 4 sittplatser, så man får väl kanske passa på att spana om man hittar någon annan soffa man skulle vilja ha, det lutar åt en svart den här gången!!

2009-03-12 @ 09:52:43
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hörde att det skulle bli - 16 grader inatt. Pust, men det är kul att se hur det blommar på vissa ställen i detta avlånga land. Ja, i andra änden då.

2009-03-12 @ 10:46:43
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Cissi

Cissi Hagberg (fd ägare till Östergårdens lukas) , tusen tack för att ni bryr er, bloggar och skriver om det som hänt, det måste ut ! / C

2009-03-12 @ 15:59:34
URL: http://dukallasfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback