Go´morron! :-)

Vaknade med en viss känning av nackspärr... Sviterna efter att ha stirrat upp i taket ett antal timmar igår, kan jag tro!?



Dock tycks nacken ha ledat till sej lite nu, så snart ska vi väl ge oss i kast med målandet en gång till. När dottern har vaknat, vill säga... Vilket hon förmodligen inte gör av sej själv, så jag ska väcka henne om en stund. Men först lite blogg!!! :-D

Kanske bäst att tillägga att vi INTE har målat hela taket med den där lilla penseln som dottern arbetar med på fotona här ovan! ;-) Men för att komma åt in under taklisterna, fick jag lov att offra en av mina akvarellpenslar... <:-)

...

Syns det på nåt vis i denna bild:



...att maken/fadern så småningom kom hem från jobbet, och också började "lägga sej i" vad jag och dottern höll på med?!?

Själv drog jag mej då undan i köket en stund, och testade receptet på hallonfudge... :-)



Fast jag hade ingen hallonchoklad... Men det gick väldigt bra med jordgubbschoklad också, kan jag meddela!

Himmelskt god fudge blev det!!! :-)~

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Anki N

Oppss...där kom motorsågen virrans genom väggen!! Vet hur de är, hur de låter o hur det dammar. Vi har liksom stockväggar här....pust o en del fönster hade för små hål för de nya fönsterna. Men du ovansätt om det tar flera år är det kul när det är klart, men ett rum, nä de ska ju inte ta sån tid. Vi har byggt 1 nytt hus o renoverat 1 gammal o dom sitter som sagt nu ihop och är 1 hus. De tar lite tid när man ska göra allt själv o jobba oxå!! Men en vacker dag - är det helt klart, till och med lister kommer nog upp..skratt.

Hon ser ut att få fint tjejen, oh vilka godsaker du fått ihop, smakade en, sött...sött.

Kramiz Anki N

2009-06-17 @ 16:51:42
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Johanna

SV; Tack så jättemycket :D

2009-06-17 @ 18:06:36
URL: http://johannaik.blogg.se/
Postat av: annette

Ops!! Kom motorsågen fram mitt i renoveringen, undrar hur det här skall sluta;)

Vilket "pilljobb" att komma åt och måla överallt, det skall till tjejer för att klara sådant, en man hade säker köpt någon sprutpistol av ngt slag, prcis lika suveränt klarade Ni av att öpnna färgburken i förra inlägget, skall bli spännande at se tapetvalet, men det är svårt finns ju så mkt att välja på, en hel djungel tycker jag det är.



Vill Passa på att önska Dej en Trevlig Midsommarhelg!



Kramar!



annette



2009-06-17 @ 20:12:02
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Gärdsmygen

La sej i lite grand.....

2009-06-17 @ 21:41:01
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Malin B

Huj vilket jobb om ni hade använt den lilla penseln på hela taket. Man kunde ju lätt tro det annars, med tanke på att vi i förra inlägget fick veta att alla verktyg var inlåsta.

Jag hade föreslagit den penseln som sitter fast i hovoljsflaskan annars. ;)

2009-06-18 @ 09:08:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Mmmmm, vilka smaskiga saker! (ser det ut som)

Hade gärna kommit förbi och smakat lite om det var lite närmare.... phu!



Jordgubb låter precis lika gott som Hallon.

Hmmm, känns som man behöver testa det där... fniss...

2009-06-18 @ 10:24:48
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Jen

Vilket slit! Men fint blir det. :)



Mums! Jag hade tänkt försöka mig på den där fudgen idag,

men även jag har haft svårt att hitta hallonchoklad. :/

Det kanske får bli med jordgubbar även här... :)

2009-06-20 @ 14:26:32
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback