Foton från igår...

Foton från Hovdala slott, beläget strax söder om Hässleholm.



Byggnaderna på dessa bilder (som förövrigt är samma bild fast den ena är i färg och den andra i svartvitt...) är inte själva slottet - för det fick  jag tyvärr inte till något visningsbart foto på... <:-)

I den närmaste längan ligger det en restaurang, och där var jag på julbord häromåret tillsammans med maken och hans chefer + jobbarkompisar.



Detta foto är från slottsträdgården. Måste åka dit igen till sommaren och se hur där egentligen ser ut! :-)

Lustigt nog var jag inte den enda varelsen i denna trädgård där och då - jag var inte ens den enda som var kameraförsedd! I andra änden satt nämligen en kvinna på huk vid en annan odlingsbädd, och tog närbilder på nån vissen växt... Och när hon såg att jag också fotograferade så började hon prata. :-)

Det visade sej att hon är medlem i Hässleholms Fotoklubb, och var det så jag var intresserad så fick jag gärna bli med i den. Hon tipsade om att de även finns representerade på Fotosidan.se, så jag har varit inne där och - tror jag - hittat henne. :-)

På ett vis vore det ju kul att vara med i en Fotoklubb, men frågan är om det skulle bli av att åka till Hässleholm och delta på möten och så där...? Det är nog lite i längsta laget för det - 4 mil enkel resa...

Är det förresten någon som brukar titta in här som är med i en Fotoklubb??? Isåfall vore det jättekul att få höra vad du tycker om det!? Vad gör ni när ni träffas???

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Malin B

Visst är det lite så där, fyra mil enkel resa för min egen skull är långt, men att skjutsa ungar samma väg för fotbollsträning flera gånger i veckan är inte ens något man tänker tanken på att inte göra! ;)

2009-02-16 @ 15:54:49
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annies Fotoblogg

Först måste jag vara skriva och berömma dig för de underbara bilderna. Det börjar bli en vana :P Men jag gillar verkligen bilderna. Speciellt den översta. :)



Jag är inte med i någon fotoklubb men jag har funderat på det, för det verkar kul och spännande. Träffa människor med samma intresse och få inspiration på annat sätt än att bara kollar runt på bloggar och på fotosidan :P

2009-02-16 @ 17:54:36
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: anki

Härliga bilder, ska bli spännande att se trädgården utan snö och med alla blommor. :-)



jag är inte med i någon fotoklubb, finns en inte långt från mej men jag kör mitt eget race, men visst, jag skulle verkligen behöva ha någon att prata foto med ibland, eftersom jag inte har någon i närheten här. :-)

2009-02-16 @ 18:32:00
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Annies Fotoblogg

Jag tycker att det är kul att fota tillsammans med någon, man får sällskap samtidigt som man fotar och det är himla kul, i alla fall om man ska runt i stan och så.. Jag har nästan lite fobi att ut och fota helt själv nu, efter förra vintern..



Och som du säger att fotograferandet måste gå ut på att inspirera varandra i klubben.. Men gå med och testa vettja :)

2009-02-16 @ 18:58:13
URL: http://annie90.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Underbara bilder, särskilt den översta!

2009-02-17 @ 11:48:08
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: purplerain

Väldigt vacker.

2009-02-17 @ 13:54:03
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: annette

Toppensnygga bilder, gillar den översta mest, är inte med i någon fotoklubb, tiden räcker inte riktigt till för detta, vet en klubb i stan, där vill jag inte vara med, mest en massa manliga "förståsigpåare" (vilket ord) som tycker dom är världsbäst!!



Kramen //annette

2009-02-17 @ 15:03:58
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: morsdeka

Är inte med i nån fotoklubb, men skulle gärna vilja vara om tid fanns. Jag vill först och främst skaffa mig en digital systemkamera, men det lär nog dröja.

KRAMEN!

2009-02-17 @ 20:18:30
URL: http://morsdeka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback