Rolig fotoutmaning! :-)

Alla är ju inte med i någon trevlig fotoklubb, men min vän Lisa är det - och inget hindrar väl egentligen att andra hänger på samma sak som hon och hennes fotokompisar gjorde igår!? :-)

Jag har iallafall testat att fotografera samma teman som Lisa fick som utmaning, men snålade in lite till på tiden eftersom jag ju redan hade fått en hel del betänketid mellan det att jag läste hennes inlägg och tills jag fick för mej att jag också ville göra detta.

Så efter en halvtimme i trädgården kunde jag plocka fram följande bildserie ur kameran:


Denna fotoutmaning hade så klart varit ännu roligare att utföra någon annan stans, med lite fler möjligheter angående motivval och så där, men det var verkligen helt okej att göra den i all enkelhet här hemmavid också!

Testa gärna ni också!!! :-D

Läs reglerna mm i Lisas blogginlägg! Och OM någon verkligen prövar, så kan du väl lägga upp dina fem foton i din blogg, och lämna en länk till dem här så jag får se dem - och lämna gärna en kommentar hos Lisa också, för det skulle hon alla gånger tycka var jätteskoj!

Lycka till!!! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Kerstin

Vilken rolig grej. Fina bilder fick du till också. Gillar löven som vajar och de geometriska formerna.

Ha en fin dag.

2009-08-23 @ 11:33:21
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: anki

god förmiddag, idag strålande sol här, har varit ute och fotat lite redan,, :-)



hm, jag gillar inte fotoutmaningar tror jag.. har aldrig engagera mej i såna, är bara insekter i skallen på mej och då särskilt skalbaggar och skinnbaggar som jag tycker är så häftiga :-) tvåvingar är också fascinerande..som krank, myggor och flugor :-)



ha en skön söndag

2009-08-23 @ 11:46:46
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Ingrid

En av mina vänner har INTE haft någon bra relation med djur i sommar.. Har blivit både geting, festing och ormbiten i sommar!!Glad jag sluppit dylika bett!

2009-08-23 @ 12:08:56
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: engelsson

Hej..vad kul med såna utmaningar..de geometriska formerna tilltalade mig..o snigeln ..ja det hade nog varit bättre med en annan vinkel eller en ljusare sko..tror jag..kram

2009-08-23 @ 13:06:39
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Skoj att se dina foton - kanonbra utfört - MVG får man väl säga! ;-) Lite svårt dock att kolla att du verkligen har dom i rätt ordning... fniss.. men det är ju inte det som är grejjen om man nappar på utmaningen själv.



Jag tror vi inspirerade många i klubben iallafall så dom blev sugna på att hänga med nästa gång. ;-)



Hoppas du lyckats inspirera någon oxå Annis!

2009-08-23 @ 13:48:40
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: mimmi

Det var en rolig grej att komma på faktiskt:)

Att du inte kom överens med sniglen!! jag menar . det är väl att sätta den och hoppas att den stannar kvar:D men man skulle nog hinna i kapp den ändå om den bestämde sig för att rymma;)

Men jag förstår vad du menar:D

Det var kreativa bilder och man får ju tänka lite för att få ihop det..så frågan är om det i så fall är något för mig och mitt hjärnkontor;)

ha en fin kväll

kram

2009-08-23 @ 18:04:38
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Eva

Å vad roligt! När jag kommer i ordning efter flytten får jag också ge mig ut med kameran och ta lite roliga bilder :-)

Ha en trevlig kväll!

2009-08-23 @ 18:42:37
URL: http://evasblandning.blogg.se/
Postat av: mimmi

Hej:)

Nej då ..min söta lilla larv är kvar...fick först lite panik i morse då jag inte hittade den på den vanliga platsen..men den har ätit upp alla blad där så den har flyttat sig till en annan blomma och där äter den och växer..himla som den växer nu.. riktigt roligt att följa den:D

2009-08-23 @ 19:08:38
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: mimmi

host funderade faktiskt på att ta in den:D

och ha den i en stor burk ..men jag skulle aldrig förlåta mig själv om den dog då:)

Så den får nog vara ute i det fria..men jag är och pratar med den varje dag .. och har även gett den ett namn ..så kanske den kommer till mig nästa år om jag kallar på den vid namn;)



ja ja .. fantasi ..det är väldigt bra att ha ..eller hur:)

2009-08-23 @ 19:38:54
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jaaaa!!!!

En rolig utmaning!!

"-Jag e me!!"

Ska se om jag hinner...öhhh...nee, det gör jag inte ikväll...mörknar snart...

Men jag återkommer i morgon med mitt lilla bidrag!

Älskar fotoutmaningar! (dock inte tävlingar).

Men att få lite tips på vad man kan fota är ju himla kuligt!

Och speciellt en sån här dag när man e lite "down"!

TACK!



Och din skogssnigel...Jag tyckte den var helt okej!

En svart snigel på en svart sko på en vit matta...och dessutom i solljus...jag menar..hallå?

Kan ju inte vara ditt fel att alla grejerna råkade ha "den färgen" ju!

(Haha...fråga mej hur roligt det är att jämt fota 3 svarta hundar och en svart katt....därför gillar jag att ta kort på Lovis nu som är trefärgad!!! ler)

"Ses i mörr´n"!

Kram, Jenny

2009-08-23 @ 20:07:51
URL: http://itsmylife_j.blogspot.com/
Postat av: annette

Ja, men det var ju en kul fotoutmaning, skall jag ha i åtanke till helgen för innan dess lär jag inte få använda min kära kamera, jobb, jobb, jobb och möte på kvällstid i veckan. BLÄ!

Tycker Du lyckades väldigt bra så där på hemmaplan, vet i sjutton om jag kommer att klara det på den tiden, men det är en utmaning i sig det!

Tycker Du skall vara nöjd med Din snigel/skobild, svart mot svart, Du har gjort det BRA!



Ha en bra start på veckan!



annette

2009-08-23 @ 20:42:12
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Vilken kul grej! Speciellt om man är några stycken som springer runt på "stan" och gör det samtidigt. Det där med två geometriska former fixade du helt fantastiskt bra...jag tyckte den var lite svår.

Dottern har nu gått två dagar på teknikprogrammet och trivs! Det verkar lovande:)

Ha det gott i veckan!

2009-08-23 @ 22:38:05
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback