Fredag!



Hejsan!

Efter en trevlig dag i Lund igår, blir det förmodligen en ganska ordinär hemmadag idag... :-)

Ska masa mej iväg till jobbet en stund också, förstås - och kylskåpet gapar ganska tomt, så jag måste även handla.

Det blev faktiskt några foton tagna igår iallafall, fast bara på tåget. :-)



Metro på danska är mycket typiskt för dessa tåg, som är danskägda och har sin färdväg genom både Sverige och Danmark. Närmare bestämt från kust till kust, Helsingör - Kalmar och tillbaka igen.

Dottern ska ju gå i skola i Växjö framöver, så då är det de här tågen hon ska pendla med varje dag. Inte omöjligt att hon åtminstone läser på flytande danska efter tre år! ;-) Tågets personal är däremot svensk, och tur är nog det för dansk artikulering är inte att leka med ens för en infödd skåning - och jag som egentligen är smålänning förstår vanligtvis inte ett ord av talad danska... <:-)

Vad fick vi uträttat i Lund igår då?? Tja... Som väntat var det dottern som shoppade - och jag som betalade... Men nu är hon iallafall ekiperad till skolstarten! :-)

Jag hittade förresten inte en endaste fotoaffär i Lund... Men funderar på att skicka efter några saker jag vill ha via postorder istället... Nån som läser detta som brukar handla fotoprylar över nätet, och som kan tipsa om bästa stället/ställena att köpa ifrån???

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag kan faktiskt sjunga en dansk visa! Fast jag förstår knappt vad jag sjunger själv då ;) Men försöka höra vad de säger...det är inte det lättaste! Det kan inte vara lätt att vara hörselskadad i Danmark, har jag alltid tänkt...Ha det gôtt så länge!

2009-08-07 @ 09:05:55
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

jag kan rekommendera cyberphoto, har handlat där flera gånger och dom är jätte bra. Köpte min andra kompakt kamera där, förskottsbetalade så det tog lite extra tid innan dom skickade den, men under dessa dagar sänktes priset (700:-) på kameran och hör och häpna, jag fick tillbaka pengar.



Fjärrutlösare är bra, jag har fjärrkontroll till min, den är toppen.

själv ska jag införskaffa en extern blixt så småningom, vore bra många gånger att få den högre upp samt att det går att vinkla den åt olika håll. :-)



ja men det är som vanligt med tonåringar, dom hittar alltid något i klädväg som ska inhandlas och inför skolstart vill dom gärna ha nått nytt. :-)



ha en skön dag

2009-08-07 @ 09:56:59
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lisa - InkyWings

Scandinavian Photo och Cyberphoto är väl stora och pålitliga företag iallafall. Har beställt från båda och det fungerar bra. Beställde oxå ngra småprylar från Tvspelsweb eller vad sidan heter - det funkade kanon.

2009-08-07 @ 13:37:36
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: Anki N

God dagens.....så hon har varit ute o tågat o shoppat. De e gott!! Läsa i Växjö, ja du då får hon se till att ha bra kläder, där är ALLTID dåligt väder, jag vet för jag har jobbat där i 5 år...hummm. Annas är Växjö en underbar stad, vacker o bra shopping o massor av studenter på cykel.

Er fondtapet blev läcker du!!!!

Nu måste jag ut o jobba igen.

Kramiz Anki n

o trevlig helg

2009-08-07 @ 14:34:33
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Malin

haha, det där känner jag verkligen igen.. att man får betala kalaset efter de "små" liven!! Vad ska dottern utbilda sig till? Kramiz M

2009-08-07 @ 16:17:38
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback