Undrar just om...

...långfredagen verkligen är längre än julafton...?

Fast det beror väl på vem man frågar, kanske!? ;-)



Ja, den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge, heter det ju!

Vi får väl se om påskafton möjligvis blir en lite mer spännande dag för vår lilla höna! :-D

Tack för kommentarer på gårdagens inlägg - inte minst för dem som var lite riktade åt min pappa också, som ju fyllde år. Han har läst dem, och tyckte det var roligt att bli uppvaktad på det viset också. :-)

Kalaset blev förresten hur lyckat och trevligt som helst!

Ska på ett mera traditionellt påskkalas i kväll, så innan dess vill det nog till att rasta sej ordentligt på nåt vis - så man orkar äta ordentligt med ägg och sill...! <:-) Funderar på att ta ett rejält tag med min trädgård idag - fast egentligen borde jag akta mej för det, för sådana idéer har en förmåga att lätt slira iväg till att bli rena rama nyanläggningsprojekt! Host...! För när jag väl har fått fram redskapen så brukar jag tycka det är rätt kul att gräva och vända på jorden, och då blir det lätt en eller ett par nya rabatter av bara farten. :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: anki

Härliga bilder :-) ja jisses, kaffe gök,, den var bra.. tack för ett jag fick dra lite på smilbanden så här när man är nyvaken.

Har som vana att först kolla din blogg på morgonen, du var den första som jag började följa.. :-)



ja men vad kul att pappa uppskattade våra gratulationer här på bloggen.. :-)



ja men isch då, när man börjar med något så slirar det lätt iväg som sagt, här går det inte att gräva eller dona något än ute så här blir det foto för hela slanten idag,, solen är framme och blå himmel! :-)



blir nog myror som är motivet igen, finns ju inget annat just nu..... :-)



ha en skön långfredag.......

2009-04-10 @ 09:21:09
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lizaloop

Hoppas att ni får en hel del sol i helgen, här är det småmulet men det ser ut som om med lite tur kanske kanske solen kan kika fram, det lovas bättre väder lör-sön i hela landet såg jag. Hoppas på det!

2009-04-10 @ 10:16:30
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Gärdsmygen

Kaffegök :)

Det där med trädgården känner jag igen....resulterade för ett antal år sedan i en tennisarmbåge...och den bör man passa sej för. Numera är mitt trädgårdsarbete begränsat till korta stunder av rädsla för att drabbas av ont igen. Men det är ju så himla kul och man glömmer både tid och begränsningar (när det gäller nya projekt) ! Glad Påsk!

2009-04-10 @ 12:33:54
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Fru Pusselbit

Önskar dig en riktigt Glad Påsk! =) kram



(och var försiktig med dig själv i trädgården...)

2009-04-10 @ 12:37:34
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Anki N

Sicken söt liten höna eller är det kanske en tupp!!! Kul att kalas o uppvakning av far blev bra. Här river vi idag o bygger med. River ner o bygger upp, så ju längre långfredagen blir ju mer hinner vi, de e ju bra. Fast nu ska det bli lite mat.

Ha en underbar afton!!



Anki N

2009-04-10 @ 15:56:48
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Bella

Vet du- Här har det vackra vädret helt plötsligt farit åt Helskotta. Det har spöregnat heeeela dagen! Men men...Man behöver ju åtminstone inte gå till jobbet i ovädret så det får man vara tacksam för.

Hoppas kalaset ikväll också blir skoj...med mycket god påskmat (vad nu DET innebär mer än ägg?!) och ett inte alltför tungt huvud i morgon bitti!



Påskkramar!!!!

2009-04-10 @ 16:47:18
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: mimmi

underbara bilder:)

ja jag kan förstå att hönan skulle vilja vara en gök just nu :)då skulle den få spara en massa jobb. slippa att ruva och sen mata .. ja inte dumt:)

idag var jag och min dotter ute på en foto promenad igen .. först var det dimma men det släppte sen så på slutet var det strålande sol:D

ha en bra dag

kram

2009-04-10 @ 17:15:36
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hehe....det där önskar nog mina Mignon-ankor också just nu...att dom vore "kaffegökar" istället.



Kan tänka att det börjar bli lite drygt att ligga och ruva på sina ägg nu. Men snart har halva tiden gått och då är ju bara halva tiden kvar! Haha...



Ankor ruvar ju i 28 dagar, så då blir det...hmmmm....dryga 14 dagar till innan det kanske hoppar ut små dunisar...((-:



Underbara bilder du bjussar på i alla fall här, och om Kajsa släpper in mej i närheten så ska jag också försöka ta en bild på en rackarns ilsken liten anka...Hihi!

Inte att leka med precis när dom vaktar sina ägg...Huh!

Hoppas Påsk-kalajset blir riktigt roligt för dej!

Kram & ha de´!

//Jenny

2009-04-10 @ 19:44:16
URL: http://telasejaka.blogspot.com/
Postat av: Malin

haha, som vanligt får du till det!Kikar in och önskar dig en jättemysig och glad påsk! Kramiz M

2009-04-10 @ 21:25:33
URL: http://tidsoptimistens.blogg
Postat av: elena cn

Ooooh ja, dagen har varit låååååååång! Men det gör ju inget...jag har hunnit göra 3! inlägg idag:)

Japp, jag har också kört på AV-inställningen och faktiskt ändrat bländartal efter behov... kul är det!!

Hoppas att kvällen har varit angenäm!

Kommer det någon påskhare till er imorgon??

2009-04-10 @ 22:52:37
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback