Apropå att skaffa sej nya fotoobjekt...

Jag skulle vädligt gärna vilja vara duktig på porträttfotografering! :-)

Men för det första har jag ingen villig modell (ingen mänsklig, iallafall!), och även om jag hade haft det så tvivlar jag på att det hade blivit några bra porträtt ändå... Det är så mycket runtomkring som måste vara på topp också - inte bara en modell på topphumör!? Nä, det ska vara bakgrund och ljussättning också till exempel... En studio!? (Hit med en studio!!! :-) Genast!!!).

Sen ska man kunna samspela med sitt fotoobjekt också, och ha förmågan att locka fram dennes absolut bästa sidor...

Där skiter det sej vanligtvis fullständigt!? Aldrig att jag möts av några hollywoodleenden genom kameran precis... <:-)


Nä, man får väl inte ha för höga ambitioner med sitt fotograferande, antar jag... Och alla inblandade måste ju tycka att det är kul!

Fast... Vissa har faktiskt inte en chans att slippa undan! Så det är väl dem det är lämpligast att åtminstone börja öva sej i porträttfotografering på!?! ;-)



/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Porträttfotografering är ett av mina fotonöje! Nackdelen är att man inte direkt publicerar dem på bloggen? Jag vill ju gärna hålla mig lite halvanonym i min blogg och då kan jag inte gärna lägga ut bilder på mina nära och kära..



Son nummer två är absolut roligast att fotografera. Han är oerhört fotogenisk och bilderna strålar av känsla. Annars tycker jag att barn kan vara ganska svåra att fotografera.

Men du kan få låna son nummer två att öva på! ;-)

2008-09-04 @ 09:31:39
URL: http://dysnomias.wordpress.com
Postat av: AnnaKK

Jag brukar fotografera mina ungar när de inte märker det - och ibland blir det riktigt bra då! Men att be dem att lixom vara med i tagningen... Ja, då får man bara grimaser tillbaka! ;-)



Paparazzi... Det är nog min grej!? 8-/

2008-09-04 @ 09:53:32
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: LottaM

Porträtt fotografering nej tacka vet jag annat som blommor de är iaf stilla den stund det tar om det inte blåser förstås.

Härligt Du leker med bilderna. Ha en fin dag!

2008-09-04 @ 12:52:51
URL: http://resagenomlivet.blogspot.com
Postat av: Malin B

Bättre brödlös än rådlös! ;)

Du fixar det ju galant - på ditt vis! =)

2008-09-05 @ 13:02:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback