En liten promenad med kameran...

...(som alternativ när dottern inte ville låta mej låna datorn!), resulterade i följande foto på "mina" kanadagäss...

image128

De hade hamnat i en damm med rejält stora fiskar i (som då och då nafsade efter dem!) - därav deras oroliga uppsyner. De höll mer utskit efter "hajfenor" i vattenytan än efter mej...

Sen fick jag ÄNTLIGEN en bild på en gräsandshona med ungar!!! :-) Fast den blev inte särskilt bra, för de for ut ur vassen framför mej som små blixtar, och jag hann inte ratta in kameran riktigt rätt... Och det tog inte många sekunder förrän de hade försvunnit bakom en liten ö också... Men jag sätter in bilden här på bloggen i allafall! :-)

image129

Som små racerbåtar ungefär!!!

Det här är alltså inte någon halvtam And-gelica (eller väninna till henne), utan en verkligt vild gräsand mer eller mindre från obygden. Skygg som bara den!!!

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Ellen

Sånna ungar är bara för söta!

2008-05-24 @ 18:34:49
URL: http://ellenshaa.blogg.se
Postat av: Carro

Vilka fina bilder, gillar särskilt den nedersta. Ha en trevlig kväll!

2008-05-24 @ 18:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback