Kristianstad DFF - Umeå IK 0-2

Äsch...! Jag har inte haft något speciellt att göra idag, och nu är bilderna från matchen klara - så då är det väl lika bra att jag lägger in dem i bloggen på en gång!?

(Så hinner jag före lokalblaskan, för den kommer ju inte ut förrän i morgon bitti! He! ;-D).

En av anledningarna till att åka och se denna match, var så klart att vi ville se "Världens Bästa Kvinnliga Fotbollsspelare" - Marta! Men... Nu bar det ju sej inte bättre än att hon blev utvisad i en match tidigare i veckan, och därmed var hon avstängd i den här... :-(

Men!!!













Det här var onekligen lite originellt! :-) Inte precis vad vi brukar syssla med hemma på Lindvallen när bollarna ska fram inför våra division fyra och fem matcher...



Särskild läktare för bortalags-fansen har vi inte heller på Lindvallen...
 
Den här heja-klacken var inte så stor, men hördes bitvis mycket mer än vi andra ca 2 700 stycken matchbesökare... :-)













Två spelare nickade ihop, och fick tittas om en liten stund.

Så småningom blev det halvlekspaus också...




Dessa underliga fötter satt på...



Hm!? ;-D

(Glöm den, och koncentrera er på matchen!!!).

Umeå var det bättre laget, men KDFF kämpade på bra! Jag tycker nog att de kunde ha varit värda ett mål... :-) Men att Umeå gjorde två och vann, det har jag inga invändningar emot.



Även om det bara blev tio minuters spel eller nånting sådant, så var det väldigt roligt att få se Hanna i aktion! Får hon bara vara skadefri så är hon helt klart en given spelare i landslaget!!! :-)

/AnnaKK


Kommentarer
Postat av: Pialotta

Så många fina foton du tog.. kanske någonting för lokaltidningen:-)

2008-06-15 @ 18:35:47
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: vivan

Oj vad flitig du varit med kameran...man kan nästan höra publikens vrål...mååål...kramiz

2008-06-15 @ 21:43:14
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Kristina Andersson

Tänka sig att det med lite god fantasi var en gul and på matchen ändå. ;) (Ser inte tuppkammen, jag se den inte!!!)

Vet du vad? Du borde för tusan söka jobb på lokalblaskan!

2008-06-16 @ 11:06:11
Postat av: josephzohn

Sicket snyggt reportage.

Lokalblaskan??

Inte en janne, det måste bli fotbollskanalen.se!!

Vad gör du på onsdag??

Sweden vs. Russija??!!



Jag ser änder, jag ser ankor, jag ser händer, jag ser fötter, men var är gässen??



En fråga.

Betalade du eller pl(anka)de du???

2008-06-16 @ 16:15:41
URL: http://josephzohn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback