Flygande fjäril...

...har på sistone varit ett mål att få till på bild...

Igår provade jag ett nytt grepp! Ställde in kameran på ett vis som inte såg så lovande ut i dispalyen, men som jag tänkte att "det kanske går att fixa till i datorn sen"...

Trevligt nog blev fotona inte alls så mörka som jag befarade, och jag är ganska nöjd med resultaten! :-)


Den här tror jag går inför landning - eller om den möjligen precis lyfter från växten...


Men på dessa båda bilder här nedan flyger fjärilen defintivt! :-)





Men det borde gå att få till ännu bättre foton än de här!? Jag kommer iallafall att experimentera vidare med det som målsättning... :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Pialotta

Jag har inte heller gett min kamera en rejäl chans att visa vad den kan.. har så bråttom, då jag ska ta så ofta står den på Auto även om jag nu lärt mig en hel del andra inställningar som solljus/strand/mat etc

Visst kan man få till riktigt bra foton utan att gå in i PhotoShop eller nadra program, men de där hjälper till ..

Kanonvackra foton du tagit på fjärlien:-)

Ha de.. tjing

2008-08-03 @ 12:57:49
URL: http://caffepaus.blogg.se/
Postat av: anki

Snygga bilder, den första blev kanske lite för ljus på vissa partier men det är så himla svårt med gult och solsken,,, skärpan blev ju toppen bra. Den andra bilden, wow.. häftigt! Har jag aldrig sett hur en fjäril flyger och visar hela sin kropp, ser nästan ut som den tappar sina vingar. :-) Topp betyg på den. Den sista bilden,, wow igen, vilka färger och vilken skärpa. Är ur svårt att fota så små djur i rörelse och få till skärpan. :-) Men du är suverän på det tror jag, och jag tror du har tålamod ocskå, vilket jag inte har samma utsträckning. :-)

Bra och fina bilder,,,

ha en skön söndag

2008-08-03 @ 19:49:10
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback