En hälsning från norra delen av trädgården!


Glömmer då och då nästan bort att vi har ett litet Victoria-plommonträd i ena änden av trädgården... :-)

Eller om man kanske ska säga att det växer på vår tomt, men på gränsen till vildmarken...? Vildvuxet är det iallafall där det står - så det är väl därför som man knappt ser det, kanske!? Ähum...

Häromdagen såg jag iallafall att det fanns några plommon på det - och igår var det ett par som var mogna. MUMS!!! :-)~

Jag är inte mycket för att plocka för att lagra, och defintivt inte för att sylta, safta och konservera och sånt där - men ibland händer det att det blir nåt bakverk, till exempel äppelkaka. Men oftast inte det heller...

Nä, frukt avnjutes bäst direkt från grenen, tycker jag! :-)

/AnnaKK





Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, så gott!!!

Vi har ju också ett sådant träd, men utan plommon.

I år får jag väl tillägga och året innan dess... Men nästa år, då är det ju en ny chans! =)

Man ska absolut njuta dem i färskt tillstånd.

2008-08-25 @ 13:01:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Mm, så gott!

2008-08-25 @ 13:53:59
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: anki

Härligt med plommon, jag är inte heller så mycket för att sylta, safta och koka. Äppelpaj kan man göra ibland men annars blir det mest att äta det färskt. :-)

Härlig bild!

2008-08-25 @ 19:01:21
URL: http://www.coffeebreak.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback