Egen pepparkaksdeg!

Katastrofalt nog har jag inte hunnit baka pepparkakor än!!! Får se om det kan bli tid till det idag eller imorgon... Det är så himla väl värt besväret att göra egen deg - och det är inte ens särskilt besvärligt! :-)

Jag har köpt hem några såna här kryddpåsar:



Allt i ett, så att säga - så slipper man riskera att plötsligt stå där med sin halvfärdiga deg och upptäcka att man saknar antingen ingefära, nejlikor eller nådon av de andra kryddorna som måste vara med... <:-)

När jag läste lite på baksidan av en sådan här kryddpåse, upptäckte jag att i stort sett samma pepparkaksdegrecept som jag brukar använda stod där!



Det svåraste med egen pepparkaksdeg, tycker jag, är att låta bli att äta upp den innan man har hunnit baka kakorna! ;-)

Ha en fin dag!!! På återhörande igen i morgon! :-)

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Malin B

En allt-i-ett-påse är ju toppen! =)

För oss som har lite längre till affären iallafall, då går det ju inte så snabbt att h-and-la det som fattas! ;)

2008-12-16 @ 08:53:49
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: elena cn

I år blev det köpedeg!

2008-12-16 @ 20:27:19
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0