Snabb-tomte!

Tomtar ersätts så klart inte hur enkelt som helst - inte de som tycks drunkna i julsagor iallafall... <:-) Men om man vill ha en käck liten tomte i trädgården, på trappan eller på balkongen till exempel, är det ganska snabbt och enkelt fixat av bara lite granris, några snören och en röd luva!



Min tomte är monterad på en pinne som är nerstucken i marken, men man kan lika gärna binda fast granriset i staketet eller fästa det mot en vägg eller dylikt. Genom att knyta ihop ett par "ruskor" på varje sida av kroppen åstadkommer man två armar. Jag gjorde inget ansikte, men ritade dock dit ett på fotot... :-)

Den som vill njuta av riktigt fina dekorationer till hem och trädgård rekommenderar jag varmt ett besök hos Susanne! Hon är verkligen jätteduktig, och dessutom visar hon så bra hur man kan göra dem själv! :-)

/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: susanne lindén

Jätteroligt att du vill länka till min sida! Kul idé med granruskan som blir till en tomte...det måste jag prova.

Ha det gott!

2008-12-04 @ 09:53:45
URL: http://susanneskreativasida.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Det var då en söt tomte! =)

2008-12-04 @ 21:25:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0