Trettondag jul... :-)


Idag drösslar barren av vår julgran bara man andas i dess närhet...

Lika så kronbladen på tulpanerna som maken fick när han fyllde år på nyårsafton...



En ny julgran önskar man sej knappast - men nya tulpaner... Det måste det snart bli igen!!! En klar favorit-snittblomma!!! :-)

Dessutom är de ju så fotogeniska också! :-D

--------------------

Gårdagen ägnades till stor del åt att gå igenom och rensa bland fjolårets foton (jag hann med hela första kvartalet, faktiskt - länge sen jag kände mej så effektiv! ;-) He!!), så nu har trycket på datorns hårddisk minskat med iallafall några gigabyte... :-)

Hittade en mapp från slutet av januari -09, när mitt 18-200 objektiv var nytt och jag testade det vid fågeldammarna i Tivoliparken i Kristianstad. Blev så sugen på att åka dit igen nån gång snart! :-) Där kan man verkligen komma nära fåglarna.



Vad jag ska göra denna "röda dag mitt i veckan" har jag inte funderat ut ännu. Men det kan nog tänkas att kameran kommer att plockas fram - iallafall en liten stund... :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Anki N

Aj aj, så ni håller andan inne nu, varjefall när ni passerar granen...hihi. Tulpaner ja, du vet du, när jag var yngre avskydde jag den blomman - idag älskar jag den o köper massor. Kassörskan i vår gamla affär varnade alltid folk som skulle till mig på kalas o köpte blommor där -köp inte tulpaner till henne!!!! Tänk vad man kan förändras. Men sanningen är att de var i mest i rabatterna jag inte klarade dom, hade massor o när de vissnar o står där i mängder med bara skälken...hur läckert är de på en skala?!

Har ni inte fått massa snö i natt?? De har vi...dax att röja upp lite så man kommer fram där ute....

Kramiz o ha en skön dag, vad du nu en hittar på med denna röda dag mitt i veckan.

Anki N

2010-01-06 @ 09:40:15
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lennart

I dag på morgonen vid 8-tiden, när jag ägnade mig åt min nuvarande favoritsysselsättning - snöskottning, tyckte jag mig förnimma att LJUSET är på väg tillbaka. Härligt!

2010-01-06 @ 09:44:36
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: annette

Duktigt av Dej hinna rensa så mkt bilder, borde man göra oftare för ibland hittar man som Du gjort lite gamla fina bilder som man nästan glömt bort. Skall fundera lite hur jag skall göra, lutar nog att jag inte skall ha så stor mängd bilder på själva hårddisken, kanske skall rensa en gång i månaden, för dom finns ju på backuper.

Kallt som attan har vi men positivt tänkande gäller just nu, även om det nu oxå börjat snöa så skall jag ut och se om jag hittar lite fina isiga och kalla motiv. Fulladdat batteri går det nog åt i kylan;)



Hoppas Du hittar lite att fota!



annette

2010-01-06 @ 10:20:11
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Tur man inte hade nån julgran då! För min dracena har sina blad kvar ;) Kanske jag hittar någon fin blomma att ta med hem från kanarisarna...det finns väl såna där papegojblommor att köpa tänker jag. Och så finns det väl levande papegojor att plåta också kanske! Ha det!!

2010-01-06 @ 10:40:37
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback