Liten lägesrapport...

...på sena kvällskvisten! :-)

Om jag får säga det själv, så har vi faktiskt varit ruskigt effektiva de senaste dagarna...! :-)



Så pass att dottern nu har övergått från "väggmålningar" till att istället fixa sina nya möbler (fyndade på second hand).



Det mesta i hennes nya rum ska nämligen gå i vitt... Så det är en hel del som ska målas om! Gammalt som nytt...

Fast fondväggen, som syns till vänster nedan, bryter (tack och  lov!?) av det vita en hel del:



Den där tapeten var jag förresten lite "skraj" för - jag (läs gärna vi...) hade ju aldrig förr tapetserat med vare sej mönsterpassning eller så dyra tapeter... Men det gick över förväntan! Tittar man inte allt för kritiskt och allt för nära, så ser det faktiskt nästan perfekt ut! ;-) Det är väl några skarvar som kunde blivit ännu bättre, om vi hade tänkt så långt som till att dra på lite mörk färg på den vita väggen under där tapetvåderna möts... Men, men! Någon lärdom ska man ju alltid ta med sej till nästa gång, så...! <:-)

Men visst är tapeten läcker i färg och mönster!? 8-)

Jag återkommer med fler foton på dotterns rum sen när allt är helt färdigt - vilket nog tar ett tag till för det ska målas mer, sättas tillbaka en massa lister mm, nytt golv ska in, och så ska det givetvis "piffas & puffas" en massa också!!

- - -

Köket har det  däremot inte hänt så mycket mer med ännu, men i morse klängde iallafall maken omkring på ytterväggen under ena fönstret:



Exakt vad som ska hända där tänker jag inte avslöja ännu, men det han gjorde då var att bana lite väg för en elektriker som kommer imorgon... Vi vill inte ha några elledingar i väggen under det köksfönstret längre, nämligen, utan de ska ner i golvet istället... :-)

Nu borde jag nog gå och lägga mej om jag ska orka med morgondagen också... Hoppas innerligt att det kan bli en stund till övers att besvara kommentarer på då + hälsa på i era bloggar!!!

Kramar!!! :-D

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: elena cn

Men vad snyggt det blir hos dottern!! Det är BRA att hon hjälper till också! Hemma hos mig brukar alla tröttna ganska fort så att det tillslut bara är jag som målar och fixar.

Tapeten var verligen snygg! Är det lite silverfärg på någon av blommorna må hända?? Ska bli spännande att se det färdiga resultatet:)

2009-07-15 @ 23:21:49
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Det är en väldigt läcker tapet! Att tapetsera med mönsterpassning är inte så svårt som man tror och det har ni ju bevisat nu. :)

Ser fram emot bilder på det färdiga rummet.

Ha en fin torsdag.

2009-07-16 @ 00:38:02
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Sickan

Det är spännande att följa renoveringen!

Gillade fondväggen!!



Ha en bra dag!

Kram

2009-07-16 @ 09:30:37
URL: http://sickanslivspussel.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Riktigt snyggt blir det!! Och sen vita möbler till den mörka fonden! Själv älskar jag att göra om, men i och med det alltid är gubben som får göra det tunga så fär jag hejda mig emellanåt ;)

2009-07-16 @ 10:20:35
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Anki N

God dagens...vilken underbar tapet...!! Den var verkligen i min smak. Möbler blir säkert oxå kanon när de blir färdiga, de e mycket pill med sånt där.

Ja vad ska ni göra under köksfönstret. Jag gissar på att ni ska öppna upp, antingen ska det dit en altandörr eller ett modernt stort fönster nästan från golv till tak. Ja de blir min gissning för jag måste ju bara gissa..hihi

Idag bakar jag bullar, snacka om ryck, skulle hantera papper men aj då, får nog göra det senare då.

Kramiz Anki N o god fortsättning i renoveringen.

Glöm inte vila lite oxå

2009-07-16 @ 14:21:35
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, jag började gissa på golvvärme men så kom jag att tänka på den mysiga kaminen...

Så jag gissar ingenting utan väntar med spänning på svaret.



Det blir himla fint på dotterns rum!!!

Ni är så himla duktiga hela högen.

2009-07-16 @ 17:58:12
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: anki

Läcker tapet,, jisses det kommer att bli skitsnyggt när det är klart. :-) är bara ni som tänker på skarvar etc, vi har tapetserat om de flesta rum här i huset och det är bara vi som ser skavankerna, oftast är man för noga,,,,, :-)



köket ska bli spännande att se bilder på sedan,, före och efter bilder alltså.. :-)



ha det bra.. och jag ser fram emot läges rapport lite nu och då.. :-)

2009-07-16 @ 19:02:50
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: engelsson

Vad effektiva ni e...o fint blir det..man ni har väl tid för lite semestrande oxå..du vet när man tar det lugntL

2009-07-16 @ 20:30:43
URL: http://engelsson.blogg.se/
Postat av: Jen

Åhh så mysigt det ser ut med allt "pyssel" ni håller på med. :)

Jag är så avis...men mest på ägandet av ett hus. :P



Tapeten är super snygg!

Verkligen läcker. :D

Jag har oxå svårt för det där färgstarka och välmönstrade,

men där sitter den kanon. :)

2009-07-16 @ 20:39:33
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback