Go´morron!

Ny måndag, ny vecka, nya tag! :-)



Såg igår att påskliljorna har fått sällskap av ytterligare en gul blomma nu - nämligen kabbelekan. Får väl försöka inta ett magläge vid åkanten nån av de närmaste dagarna, och föreviga dem också på bild. Om det alls går utan att blöta ner sej, vill säga... De växer ju precis i vattenbrynet, och tycks dessutom alltid ha sina blommor riktade ut mot vattnet... :-)

Mer igår så hade dotterns fotbollslag seriepremiär med hemmamatch på eftermiddagen. 2-2 blev det, och dottern gjorde ett av målen. Roligt - roligt! :-)

Nu när fotbollssäsongen drar igång på allvar lär man inte ha några fritidsproblem precis (om man nu hade det innan...). Snarare är det så att fotbollen stjäl mycket tid från annat man också skulle vilja göra nu under sommarhalvåret, både på helger och vardagkvällar. Men i år tror jag inte vi kommer att känna oss tvungna att skjutsa lika mycket till bortamatcherna som tidigare. Då var ju dottern typ den enda i laget som inte hade körkort och kunde köra själv, men nu har ett helt gäng tidigare flicklagsspelare flyttats upp i damlaget så de är åtminstone 10-12 stycken som är under 18 år nu. Och då får ju även deras föräldrar ställa upp med skjuts då och då, menar jag. Om den tesen håller lär vi få se redan i morgon, för då är det dags för en bortamatch... Men sen är ju frågan också om jag och maken verkligen kan hålla oss borta från den!? ;-)

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Lizaloop

var upp och gick förbi mitt gamla hus, där var det en påsklilja på väg upp ur rabatten...

2009-04-20 @ 10:31:30
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: FOTO I NORR - MARIE

Tack för dina rader ja visst hade man köpt saker absolut haha! Ha en fin vecka

2009-04-20 @ 15:21:13
URL: http://fotoinorr.blogg.se/
Postat av: elena cn

Kabbelekan??Nä, jag måste nog googla på den tror jag. Har inte den blekaste aning om vad det är.

Och jag tror nog att du följer med dottern på både hemma och borta matcher. Det är ju speciellt när ens egna ungar spelar. Oh, jag minns hur nervös jag var, speciellt när det var jämna matcher.



Tack för länken! Den där närbildslinsen var ju inte alls det jag fick låna hem!! Min kollega kallade det för mellanring och det var just en bredare (ca 4-5m tror jag) ring utan någon lins i! Nej, det du visade mig var ju något helt annat. Ser nu i min bok att det är samma lins där som i filmen:) Jag tror nog att det är bäst att gå till en kunnig fotoaffär och testa om de där linserna passar till objektivet innan man köper det.

2009-04-20 @ 20:21:58
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Jag tror ni hänger på de där matcherna.. måste va kul att följa tjejen:-)Kabbelekan har jag inte sett där jag har trampat fötter, men Gullvvor.. är det inte lite väl tidigt?

Ha de gott.. P-L

2009-04-20 @ 23:35:33
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: vivan

Älskar kabbelekan! Snart blommar den här med!

Och sedan kommer Asliljan!

Kramen!

2009-04-21 @ 00:14:20
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag bara fnissar vad gäller skjutsandet eftersom jag läser bloggen "i fel ordning", dvs. nyaste inlägget först. ;)

Ha det så trevligt på fotbollen!

Jag ska också i väg i kväll men det är hemmamatch så jag har bara en mil att köra.

2009-04-21 @ 11:08:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback