Idag har jag...

...inte köpt någon systemkamera! :-)



Och inte heller någon kanin... Men däremot en kamin!!! :-)

Inklusive 5-6 meter skorsten modell plåttub... Nån här som är duktig på att sätta upp sådana!? ;-)

Ja, det lär väl lösa sej... Hoppas att vi kan ha allt på plats innan första advent eller nåt sånt! Så det blir en extra mys-pysig december och jul! :-)

Vi har förresten redan en kamin, placerad i gillestugan i vår källare. Den här nya ska stå i köket, och inte bara ge värme utan även spä på den allmänna trivselfaktorn.

Som om det nu inte räckte med detta shoppande så har jag även införskaffat ca 9 kilo gås (till det hutlösa priset av 95 kronor kilot - som vi i och för sej är tre familjer att dela på, så hushållskassan ska nog överleva ändå), samt en vinterjacka!

Den - jackan alltså - är jag riktigt himla GLAD över att jag hittade! :-D Brukar nämligen ha jättesvårt för att hitta just tjocka, varma, goa jackor som jag verkligen trivs i - men den här (från Kappahl) kändes helt rätt så fort jag krängde den på mej. Dessutom var priset nersatt med 50%, så jag bara betalade 349:50... Perfekt!

Sen ska jag väl erkänna att jag även varit och tittat på kameror - men bara det! Jo, petat lite också - men bara på en Sony... Vad nu det skulle vara bra för, för nu komplicerade ju det naturligtvis allting ytterligare minst ett snäpp!?! Hm... Trodde att jag bara skulle välja mellan några olika modeller från Canon och Nikon, men nu blev jag ju påtagligt påmind om att det minsann finns många andra märken också...

Ja, ja... Just idag är det iallafall inköpsstopp från och med nu!!! ;-)

/AnnaKK

PS! Nu har den första snön kommit till norra Skåne! Det snöblaskade som bara den för en stund sen, och gör så fortfarande om än i lite mindre omfattning... DS!




Kommentarer
Postat av: anki

Härlig med kamin i köket, vi har en liten sparvedsspis i köket som vi eldar i när det är kallt, och vid strömavbrott så fungerar den bra till att laga mat på så oss går ingen nöd på om strömmen går. :-)

ahaa,,petat på en sony, jo det finns några modeller att välja på, jag gjorde det enkelt,, tänkte bara på canon och nikon,, och nikon gav jag upp så det blev canon kvar.

HOppsan, snöblask,, jag som i norr och har ingen snö ännu,, vi åker söderut i morgon så vi kanske möter snövädret då. :-)

varm jacka ja,, svårt att hitta, jag har en täckjacka som jag köpte via cellbes som jag kan ta bort ärmarna och göra väst av, men den är varm och så himla bra huva... :-)

ha en skön kväll

2008-10-30 @ 17:25:06
URL: http://www.coffeebreak.se
Postat av: carina

Snöslask känns som det kvittar, men en kamin vore inte helt fel

2008-10-30 @ 17:37:51
URL: http://sinneskatten.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

Skulle önska att jag hade en kamin hos mig idag! ;)

2008-10-30 @ 18:11:17
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Låter som om det kan bli en mysig jul framför kaminen i köket, kan riktigt höra hur det knastrar :)



Haha, ja, vem har sagt att det ska vara lätt att göra ett kameraval :) Har själv en Sony a350 som jag är mer än nöjd med :) Nu trasslade jag till det än mer va ;)? Låter som en klok idé att kanske bara köpa kamerahuset och välja till ett objektiv som passar dina syften bättre....



Ha en skön kväll i nya jackan :)!

2008-10-30 @ 19:47:29
URL: http://kimaneros.blogspot.com
Postat av: Ragnvi

Tjena! Gullig kanin du! Härligt med kaminen! Min är livsviktig! En gammal en men värmer otroligt!



Lite konstigt känns det att läsa o se på nyheterna att ni har fått snö! Här uppe i Hälsingland har det bara varit grått idag, men kanske snö i morgon! Men då vill jag att den ligger kvar också!

2008-10-30 @ 20:40:31
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: bjorne

Hade det varit lite närmare avstånd mellan Kil och ev Skåne skulle jag gärna hjälpa er,har monterat ett 30 tal liknande kaminer,angående kameraköpet så är det som jag säger det blir som ett gift,man måste ha det,häv köpstoppet och få ro i kroppen,kan ev bli en tidig julklapp.Ha de så kul med julklappen.

2008-10-30 @ 21:33:08
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, (äntligen) en jacka. =) Extra fin när den inhandlas med rabatt, det är jag säker på.



Kamin var ett värmande inköp.

Trivselfaktorn höjs med hur många procent som helst.

Jag skulle väldigt gärna ha en jag också.

2008-10-30 @ 21:38:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Elena CN

Värst vad du har varit i farten i dag! Jag har inte gått utanför dörren...jo, förresten när jag gick till tvättstugan, men det räknas inte!



Vad mysigt med kamin - är lite avundsjuk. Och jacka fick du också till bra pris, NICE!

2008-10-31 @ 02:01:19
URL: http://elenassida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback