Jag hade iallafall tur med vädret! ;-)

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så skulle jag skjutsa sonen både till och från skolan i eftermiddag. Han skulle ha en ca 1½ timme lång lektion, och under tiden tänkte jag gå en promenad... Kanske rent av fotografera nåt skoj som kunde tänkas dyka upp på vägen! :-)

Nu är det så att jag egentligen bara har transporterat mej per bil i Älmhult - och jag tycker att jag hittar bra i större delen av orten! Men gång- och cykelvägarna har jag egentligen aldrig utforskat närmare...

Men nu så! Parkerade bilen vid MAXI och sedan traskade jag iväg - mot sjön! :-)~

Den hittade jag, fast det var minsann längre att gå dit än vad jag hade trott...? Phu!

Sen tog jag inte samma väg tillbaka, utan en annan som kändes som att den också var i rätt riktning. :-) Det var den visst inte!? Hm... :-/

Fast det var väldigt fint där jag gick - lantligt och idylliskt med gärdsgårdar kring hagar och ängar. Ett riktigt fint strövområde! :-)

Men jag kom alltså inte tillbaka till civilisationen där jag trodde att jag skulle komma tillbaka, utan mycket längre bort! Och ungefär då ringde sonen och sa att jag kunde komma och hämta honom för klassen har fått sluta en halvtimme tidigare... Gaaah!!!

Det blev en synnerligen rask promenad tillbaka till bilen, kanjag säga - undrar hur långt det var egentligen??? Minst två kilometer, skulle jag tro... Och jag kom till skolan typ fem minuter innan vi från början hade bestämt att jag skulle hämta sonen...

Ja, ja...


/AnnaKK



Kommentarer
Postat av: Ansi

Det är rätt härligt ändå att gå nånstans där man inte alls vet var man hamnar tycker jag. Lite mer spännande, plus att eftersom det inte finns något riktigt mål behöver man inte längta tills man är framme (om man är lite trött på att gå) utan bara knalla på. :)



Fast värre när man har en tid att passa.. :)

2008-08-29 @ 07:39:58
URL: http://ansiskrypin.se
Postat av: Malin B

Idyllisk promenadväg. =)

Sonens lektionstider/schema lär du aldrig bli klok på. ;)

2008-08-29 @ 09:09:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback