Mjuk chokladkola!



Det här receptet har jag fotograferat av från min guldgruva till receptpärm - fast en gång i tiden fanns det i någon tidning, och jag skulle tro att det var Allt om Mat. :-)

Ful-kolorna i inlägget ovan var gjorda enligt detta, fast med mörk blockchoklad. Mycket, mycket goda ändå!!! (Fast fula! ;-D).

Den som vågar experimentera kan prova att göra en tredjedels sats i micron; kör socker, sirap och grädde 7-8 minuter i full effekt och tillsätt övriga ingredienser därefter... Ibland får man (läs JAG!) till det - ibland inte...! Hm!?

/AnnaKK




Kommentarer
Postat av: Dysnomia's

Här hemma går det receptet under namnet "Maraboufudge". Den blir ju verkligen mer fudge än kola.

God är den och brukar gå fortast på bjudfatet! :-)

2008-12-09 @ 07:59:21
URL: http://dysnomias.wordpress.com
Postat av: Malin B

Jag tycker promt att det behövs en ny kategori här: frest-and-e ;)

2008-12-09 @ 08:21:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0