Rådjur...




Och sångsvanar:



Jag har ju alltid min kompaktkamera med mej överallt - eftersom fototillfällena också tendrar att dyka upp överallt, och inte sällan när man som minst väntar sej det! Men med den i handväskan är jag är beredd på "vad som helst när som helst"!!:-D 

Fotona i detta inlägg är tagna med kompakten... :-) Rådjuret på väg till jobbet igår, och svanarna på väg hem från mataffären häromdagen. Det är godkänd bloggkvalitet på dem, kan man ju säga iallafall. Men...

...nu funderar jag ändå febrilt på hur jag ska kunna ha med mej systemkamera och teleobjektiv på ett lika smidigt vis!? Kameraväska istället för handväska...?

Tja...?

/AnnaKK




PS! "Min" koltrast är nog död!? :-/



Troligtvis hamnade den på sparvhökens (eller möjligen duvhökens) middagsmeny idag... Det låg en stor hög med svarta fjädrar precis vid grinden när jag kom hem från jobbet. Suck!! DS!








Kommentarer
Postat av: SqZ

Du får se det som att rovfågeln fick lite käk så den kan överleva. Men visst är det lite trist att de äter upp varandra.

2010-01-13 @ 19:55:33
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Du får INTE SKRIVA ATT DEN ÄR DÖD "SNYFT! Den vilar bara ....

Det var ju jätte fina bilder och det på rådjuret ..det gillade jag väldigt mycket:)Ja jag har också märkt att man måste ha en kamera med sig i väskan när man skall nån stans .. för har man inte det så kommer det fram en massa underbara motiv som man INTE kan fota då ..så det var därför jag köpte min lilla mini kamera:)

2010-01-13 @ 20:11:29
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: annette

Ja, det är klart att Du måste byta ut handväskan mor kameraväska, är Du redo både med kompakten och systemarn så kan Du verkligen vara redo.

Fast å andra sidan verkar Du att dessa fina bilder att döma kunna fota väldigt bra med enbart kompakten.

Synd på den fina koltrasten men tyvärr är det väl så i den bistra vintern, all som går att äta tas nog tillvara i djurens värld!



Ha en bra fotodag imorgon, själv måste jag väl upp vid 04.45 och hoppas jag kommer till jobbet i någorlunda tid trots trafikkaoset vi har här just nu.



annette

2010-01-13 @ 21:01:46
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: mimmi

Så skall det låta ;) positiva tankar :D Nu hoppas vi att du ser en i morgon :) jag väntar med spänning på resultatet:)

2010-01-13 @ 21:13:13
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Helena (Citronodlingen)

Mysigt med sällskap på promenaderna :)

Man borde så klart ha riktiga kameran med sig jämt, men man är ju lite lat också...

2010-01-13 @ 21:23:22
URL: http://pysen73.blogspot.com
Postat av: Charlotta

När jag fick upp bilden på "mina" rådjur på skärmen upptäckte jag att de hade ett hjärta på halsen.

Och se, det har ju ditt rådjur också. <:o



Massor med päls i öronen har de också, så dem förfryser de nog inte i första taget.



Jag sörjer för din koltrast, men konstaterar torrt att det hade varit häftigt om du hade haft kameran framme vid överfallet. Till tröst får vi tänka att det kanske kommer bli extra mycket koltrastsång om någon månad eller tre, när andra fåglar ska hävda det lediga reviret. Fast så kanske det inte fungerar i verkligheten? :)



2010-01-13 @ 22:01:14
URL: http://livetmedleran.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Åh nej, jag hoppas att koltrasten inte är död. Det vore sorgligt.

Men dina bilder duger alldeles utmärkt till bloggen. Man ska aldrig underskatta en kompaktkamera. Jag tillhör dessvärre gruppen som aldrig har en handväska på vintern. Jag stoppar börs och telefon i jackfickan och det får räcka. På det viset missar jag en hel del bilder. Så jag tycker att du som använder handväska ska byta till kameraväska, du får ju lätt ner börsen i den. ;)

Ha en fin fototorsdag.

2010-01-13 @ 23:10:26
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Ulla med träningsvärken kikar in

Efter en tragisk händelse för ett par år sen blev det väldigt viktigt för mig att fota allt vackert omkring oss. Då började jag bära med mig min lilla kamera...för det är som du skriver man vet aldrig när ett fototillfälle dyker upp.

2010-01-14 @ 06:31:15
URL: http://ulla67.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback