Det blev ju bara som en...




...när jag experimenterade med ett vattenfärgat (?) scrapbooking-papper som bakgrund till min lilla tyg-fisk! <:-)

Det var därför som den åkte ner i kaffekannan sen - för att få tillbringa iallafall en liten stund i sitt rätta element! ;-)



Det bubblade härligt om den när den sjönk, fast... De bubblorna hann jag inte få med på bild, så jag fick rita dit några istället... <:-) Och inte kunde den simma, utan jag fick hålla den lite i ryggfenan...

Nja! Det här går inte till historien som något av mina mer lyckade fotoexperiment - snarare tvärtom! ;-)

-----------------

Det har varit superfint väder här idag, så i eftermiddags tog jag mej bland annat en tripp till ridskolan för att spana efter söta modeller... :-)



Förskräckligt vad det alltid ska komma med en massa staketdelar i bilderna där ifrån... :-/ Den platsen är rätt långt ifrån vyerna som denne fotograf använder sej av till sina hästfoton...

Trevlig kväll!! :-)

/AnnaKK










Kommentarer
Postat av: mimmi

Men vilken söt liten fisk :) hm .. lägg den i en skål .. häll bubbelvatten i .. då skall den väl kunde hålla sig flytandes och visa bubblor också ;)

Ja jag fattar inte varför en massa staket och annat skall vara i vägen när man skall fota.. för inte minnas jag att det var en massa i vägen när man bara var och tittade ..men så fort kameran åker fram .. då kommer det fram stolpar och annat som man inte hade en aning om att de fanns :)

Jag skrev om att du hade fått solen idag och la in en länk på ditt namn .. hoppas det var ok ?

men det tror jag det var för dig i alla fall :D

hoppas du får en fin kväll .. jag har varit ute i den vita dimman och fotat en massa träd.. vet inte om jag skall gå ut på en liten kvälls promenad också .. får se vad min ork(lathet) säger om en stund :)

kram

2010-01-14 @ 17:37:20
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Lisa - InkyWings

Tjohej! Där låg man ju i lä så det skramlade om det när det gäller hästfoton.... dreggel

Tänk om man hade dom möjligheterna...



Här har det blivit dåligt med fotat i veckan, inte helt otippat eftersom det varit jobb och markservice på hemmaplan som gällt istället. :-)

2010-01-14 @ 18:49:19
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: annette

Kul expriment Du håller på med, men Det får ju inte bli någon vana att Du glömmer bort att dricka kaffe;)



Tycker "fisken" är riktigt läcker när den ligger i kaffekannan, att fota hästar är som Du skriver ganska så svårt numer när det är en massa stängsel som stör hela tiden, men Du fick fina bilder ändå, lite envishet är alltid bra att ha;)



Ha det bra!



annette

2010-01-14 @ 19:35:48
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Gärdsmygen

Ja vilket underbart väder det varit idag!! T.o.m jag har uppskattat vintern idag. Inte illa! Du har fallit bort ur min blogglista av ngn oförklarlig anledning. Ska se till att du kommer dit igen.

2010-01-14 @ 21:57:20
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hmmm....Lägg en TREO (???) eller en påse samarin i kannan hos fisken kanske??

Då hinner kanske bubblorna inte smita innan du får tagit din bild?



Haha...Jag tycker i alla fall att dina fiskbilder är dö-läckra!

MED ritade bubblor och alla hjärtan runt om!



(jag gjorde fisksoppa i dag, men inte på en så söt fisk inte! Men soppan blev superduper-god!)



Kram, Jenny

2010-01-15 @ 03:28:15
URL: http://kackeltillkaffet.blogspot.com/
Postat av: CamillasFoto.se

Tips om bubblor, använd mineralvatten. Du får visserligen inte bubblorna att stiga hela tiden men de ligger kvar runt objektet i vattnet i alla fall.

2010-01-15 @ 09:51:42
URL: http://www.camillasfoto.se
Postat av: Ulla

Alla fotoexperiment kan inte lyckas, men jag tycker nog inte att det blev så illa som du verkar tycka. Jag gillade första hästbilden. Jag har upptäckt att jag gillar bilder som inte är som alla andra. Jag tycker hästrumpann var så härlig. Jag hoppas att det blir fotoväder imorgon för, för tilfället har jag inga roliga bilder att visa på bloggen

Kramen

2010-01-15 @ 19:07:10
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Nollan

Jag gillar ditt experimenterande med finafisken, blev ju riktigt kul bilder :)

Och hästar, täcken och staket - suck! Skulle tro att fotografen i länken har haft lite andra förutsättningar när han/hon fotograferade sina hästar ;)

2010-01-15 @ 19:51:14
URL: http://absolutanollpunkten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback