Dagvill - igen!?!


Funderade på om jag skulle sätta veckodagen som rubrik på inlägget - och insåg att jag först inte visste vilken dag det är!? 8-X

Kändes som onsdag, men eftersom det var "söndag" igår (helgdag, alltså!) så borde det snarare vara måndag idag - men i själva verket är det väl till och med torsdag??

I så fall är det fredag imorgon - och DET är iallafall bra!! :-D



Sen finns det dom som inte är så noga med veckodagarna alls, utan verkar ha "fredagsmys" ungefär när som helst och i vilken soffa som helst - utom på söndagar förstås, när det som bekant är stängt på "affären med grön skylt och gul text"... <:-]

Jag har förresten nyligen hittat en blogg av en gatufotograf i New York. Såna foton skulle jag också vilja kunna ta! :-)

Fotot i detta inlägg tog jag så snabbt och hafsigt att det knappt var användbart - fick lägga snö på det för att villa bort bruset! <:-/ Snabb skadar det förstås inte att vara om man ska hålla på med gatufoto, för hinner man inte uppfatta vad som händer + avbilda scenen i så gott som samma "nu", så är ju både händelsen och fototillfället ofta borta igen i nästa ögonblick... Men man får aldrig vara hafsig och slarvig när man håller i kameran! Tre evighetslånga sekunder krävs - minst... Phu! X-/ I tid mätt är dessa sekunder inte mycket att bråka om - men i MOD...! Att VÅGA stå mitt i ett centrum och höja kameran mot okända, och dessutom låta den klicka-klicka-klicka... Hua! Ljudet hörs väl hur långt som helst i den situationen???

Nä, gatufoto är inte ri-i-i-iktigt min grej... <:-) Men oh, vad det ändå lockar mej!!

/AnnaKK






Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag tycker också att det känns som måndag i dag men jag är så glad över att det inte är det. ;)

Lilla farbrorn på bilden har ju fått handla i butiken om jag tyder påsen rätt iallafall men jag skulle vilja springa fram med ett litet sittunderlag, det ser kallt ut.

2010-01-07 @ 08:06:17
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Lennart

Appropå gatufotografer så såg jag för några år sedan på Hasselblad Center i Göteborg en fantastisk utställning med det årets Hasselbladspristagare. Utställningen omfattade ett par hundra gatufotografier från pristagarens hemstad New York. Alla bilderna var i svart-vitt och var i huvudsak personstudier, som ju för det mesta ger ett konstnärligt bestående intryck. Nästa gång du besöker Göteborg så gör gärna ett besök på Hasselblad Center!

2010-01-07 @ 09:26:27
URL: http://leonardo34.wordpress.com
Postat av: Ingrid

Med lite snö på såg det riktigt levande ut!! Börjar tycka det räcker med snö nu. De små på förskolan hade svårt ta sig fram.

2010-01-07 @ 15:07:20
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: mimmi

Det är nog inte bara du som är blind på vecko dager :)

att ta gatu bilder .. det är inte så lätt nej :) i alla fall inte om man har lite hm . vad kallas det..återhållsamhet .. kanske det kan kallas i kroppen ..men jag har börjat att blunda för det nu :) och tar kort hej vilt ..men det är klart .. på folk vågar jag inte ta än ;)

ha en fin kväll

kram .

2010-01-07 @ 16:59:41
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Ulla

Visst är det konstigt...när man helst inte vill att klickandet ska höras så hörs det extra högt.

2010-01-07 @ 21:07:13
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag skulle också vilja, men jag vågar inte fotografera folk jag inte känner. Och man ska kanske fråga om lov också? jag som knappt vågar ringa och prata med försäkringskassan ... än mindre prata öga mot öga med folk och DESSUTOM ta kort...!

2010-01-07 @ 21:32:31
URL: http://vilja-vara-med.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback