"Bara" minus tolv...!?

Varmare än igår iallafall, men illa nog ändå... :-/ Och jag tvivlar på att solen hittar fram genom molnen...

Det blir definitivit inget långlördags-shoppande för min del idag! Dottern däremot ska åka till Växjö tillsammans med pojkvännen... Man kan ju tycka att de skulle få nog av den staden när de vistas där varje vardag (båda går på gymnasiet där), men tydligen inte... <:-)

Hade det varit tolv grader varmt istället, hade jag utan tvekan åkt till Kristianstad idag - men som det nu är så får det bli en annan gång... Det är för tusan så kallt att jag drar mej för att gå ut och hämta in tidingen!? Postlådeuslingen är nämligen placerad si så där 150 meter bort från ytterdörren... Ibland är det verkligen eländigt att bo på landet!!! ;-) Hm...





Ingen vän av småfåglar har väl missat att det just nu pågår en landsomfattande räkning av vännerna vi våra fågelbord!? :-)

Jag ska göra ett seriöst försök att dra mitt strå till stacken angående denna räkning, och häng gärna på ni också! Kika in till ornitologerna för att få veta mer i detalj hur det ska gå till, och vart resultaten sedan ska skickas.

Ha en fin lördag!!! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: anki

här är det -17,5 och SNÖAR! Var ut 04.30 med Tintin och det var månljust på en gråtäckt himmel, såg månen lite grann igen.. konstigt väder... :)



ska absolut rapportera in till ornitologerna, tack för tipset...



appropå fläsk svål till fåglarna, kolla så den inte innehåller för mycket salt, dom kan dö av det. :-)



vår postlåda är nedanför huset, ca 30-50 meter tror jag (har dåligt ögonmått) vi har 700 meter ner till landsvägen så det är bara en tidsfråga innan dom flyttar våra postlådor ner dit,.. :-)



idag inne kurar dag men foto i studion...



ha en skön lördag

2010-01-30 @ 09:50:03
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Oj vad duktig du är som ska räkna fåglarna. Jag skulle ha försökt jag med men vi ska knappt vara hemma så det faller platt.

Vilken fin bild på blåmesen.

Här är det minus 20 idag så dina 12 känns som vår. ;)

Ha en fin dag, trots kylan.

2010-01-30 @ 12:08:49
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback