Snöröjning pågår... :-)


Vi har rena rama vårvädret här idag, och det porlar och plaskar så det är en ren fröjd!! Fem grader varmt - jo, man tackar!!!

Istället för is (som jag befarade i morse) blev det modd av snön, och i bästa fall har sörjan övergått till rent flytande form innan kvällen.



Den här veckan skulle man allt ha haft ett par skyliftar att hyra ut... :-) Vet inte hur många såna jag har sett, med snöröjare i korgarna, men det är MÅNGA!!!



Maken tog sej upp på garagetaket i söndags med hjälp av en vanlig stege:



Men det var lite dumt att han skyfflade ner snön rakt över min ensilage-bal, som ligger där nere nånstans i allt det vita... Och balen är vit den också, så hur jag ska hitta den nu vet i fåglarna... Skulle behövt den typ igår...

Ja, ja... <:-) 

Trevlig fredagkväll på er allihopa!!! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: mimmi

Hoppsan .. så kan det gå när en karl skall göra saker och ting ... titta bara på hur det gick för mig med min kamera när maken skulle hjälpa mig ;)

Ja här är det 1 plus och det droppar och det rasar ner något tungt vit från taket här med jämna mellanrum.....DUNK ... låter det en gång i timmen och jag hoppar en halv meter varje gång :)

Nu är man ju bara lite rädd för vad som skall bli av detta när det kommer att frysa på under natten

ha en trevlig fredags kväll :)

kram

2010-02-26 @ 16:15:53
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Yvonne

Hihi, bilbilden var ju kul..det ser ut som om alla kört ihop.. Har inte maken något snöre om midjan? Fast det är ju inte så långt ner om han faller...och landar i en mjuk bal! (en på min FB undrade varför de varnade för ett dött snöre..(snör-as))

2010-02-26 @ 17:27:37
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

härligt.. här har det snöat som sjutton,, inget töväder men väl 0 grader det varmaste vi har haft på hela vintern :-)



vad gör du med ensilage bal? hm, har jag missat något,, har du djur? står still i hjärnan just nu :)



ha skön kväll

2010-02-26 @ 17:42:39
URL: http://engstromsfoto.se
Postat av: annette

Underbar dag här oxå idag, slask , grått och varmt, massor med snö har gett sig iväg och jag njuter.

Vi kanske får fundera på att köpa in en skylift till nästa år och hyra ut, för jag tror nämligen att nu kan det bli fler riktiga vintrar på rad;)

Lite synd att att Ditt ensligae försvann., men Din make verkar ju vara i skottartagen så han skottar säkert fram den i helgen;)



Härliga vardagsbilder från denna jäkla vinter som nu i alla fall får ge sig lite grann, ser ut på en av bilderna som om det verkar blivit ett stopp i trafiken;)



Ha en underbar helg!



annette

2010-02-26 @ 18:01:57
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback