Ohyra i äppelträdet... :-/






Den rackarns barkgnagaren har slagit till - och värre än någon gång tidigare!!! SUCK...!

Barkgnagaren identifieras säkrast på de bruna "pluttarna" som den har lämnat efter sej i snön, som ligger ovanpå stenen där den stod/satt när den utförde dådet... :-/

Blir nog till att amputera hela grenen ända inne vid stammen så småningom. DUBBEL-SUCK...!!

Desto trevligare var det att få syn på dessa rådjur...



...på väg till jobbet i förmiddags. :-) Förevigade med kompaktkameran... Det var lite mycket grenar i vägen, men ni kan nog räkna in alla tre ändå!?

Och på fotot nedan kan man räkna in hela två fallande vattendroppar från en istapp. Blev inte så lyckad bildbehandling, men iallafall... :-)



Men fast att det alltså var lite töväder mitt på dan idag, så är det bara till att konstatera att snömängden har ökat med ytterligare bortåt en decimeter. Och mer ska det visst komma i natt och i morgon. Jippi... <:-I

Det är fler än hunden som tycker att...



...DET RÄCKER NU!!!

---------------

Närmast: Fredagsmys!!! :-D

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: anki

och vad är en barkgnagare? aldrig hört det ordet :) sork, råtta? kul var det nog inte att den gjorde så



rådjuren har det inte lätt denna vinter, liksom övriga vilda djur...



snyggt fångat med istappen och droppen



ja vädret ska visst bli värre i morgon, här har det blåst och snöat hela dagen, -15 är det nu igen... bbbrrr ja jag som vill ha mycket snö och kyla tycker också det räcker nu...



ha en skön fredags mys........ :-)

2010-02-19 @ 19:55:26
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Gärdsmygen

Jag såg alla tre. Stiliga är de. De såg dej också ser jag. Bilden på vovvis är kanon!! Snöyra har det varit idag och är fortfarande förresten.

2010-02-19 @ 20:24:44
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: annette

Ser alla tre rådjuren, stackarna har det tuft nu, lika tufft torde väl vattendropparna ha idag, Ni har väl oxå en klass två över Er antar jag. Har sparkat mej fram till tvättstugan en sväng nu, jäkla massa drivor;) Härligt med snö är det;-)))

Hoppas Ni har el och annat Ni behöver ute på landet, här öppnar man i helgen fotbollsplaner som allmänna parkeringplatser, har jag aldrig upplevt tidigare i mitt liv.



Ha en skön lördag!



annette

2010-02-20 @ 06:48:17
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback