Lite upptagen idag...

...eller vad jag ska säga!? <:-)

Förmiddagen försvann i ett nafs, dels på grund av jobbet men framför allt på grund av att sonen försov sej en aning och inte hann med bussen - så då fick jag ju agera taxi och skjutsa honom till skolan. Hå-hå-ja-ja...

Men det var nog sista gången!?! >:-) Inträffar det igen, får han nog överväga att själv ringa till skolan och tala om vad som har hänt + meddela att han kommer så fort han kan med en senare buss...

För från och med i morgon är han nämligen myndig! Och får alltså själv sköta sin när- och frånvaro, och sina utvecklingssamtal och gud vet allt!

Och där har vi den andra orsaken till att jag inte har haft tid att göra detta blogginlägg förrän nu; Jag har helt enkelt haft lite födelsedagsbestyr för mej inför den stundande 18-årsdagen. Varit och fixat presenten, till exempel - och lite annat smått och gott! :-)


Det gjorde förresten inte så mycket att förmiddagen idag "försvann", för det var rätt regnigt och trist väder här då. Men nu har det bättrat sej betydligt, så att t o m solen kikar fram lite då och då. :-)

Dags att gå ut en stund och koppla av - eventuellt med kameran! (Jo, så blir det nog!? Även om det är i lite blåsigaste laget för foto...).

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: Flisan

Inte lätt att ta Macrobilder i höststormar....):

Allting viftar omkring hit och dit!

Kram

2009-09-28 @ 14:57:08
URL: http://alittalabitconfused.blogspot.com/
Postat av: anki

se där ja, vad kul med 18-årsdag, det är något speciellt det :-)



här har det varit strålande sol, blå himmel och blåst hmfr det senare hade jag gärna klarat mej utan.. och nu har det nyss kommit en rejäl regnskur, 15 + ute men känns som -1 när det blåser, isande vindar



har fotat lite medan solen var framme men inte mycket insekter, bara flugor och gräshoppor framme ja en och annan fjäril också.. :-)



ha en skön kväll och jag hoppas du hittat något att fota..

2009-09-28 @ 14:59:52
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: annette

Kanske inte blev macrobilder idag då i blåsten!?



Tror nog Du kan tänka Dej att skjutsa sonen vid ngt mer tillfälle om han ber vackert trots att han blir myndig;)¨



18-årsdagen är nog den födelsedag jag minns bäst av alla, var helt galen i tanken på bil och körkort, bilen var redan inköpt, teorin avklarad och så körde jag min första riktiga körlektion precis på min artonårsdag. Det betydde mer för mej än att man på den tiden även fick handla på sytembolaget när man fyllt 18, men myndig blev man inte förrän vid 21;)



Ha nu en toppenfödelsedag och gratta sonen!



annette

2009-09-28 @ 18:35:33
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: ingrid

Just 18 års dagen brukar vara efterlängtad liksom 20 årsdagen. Har en 20 åring om ett par månader. Sen har det inte så stor betydelse med årsdagarna..

2009-09-28 @ 18:53:26
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Pialotta

18 år tror jag visst att jag var.. en härlig ålder med sikte på bil och körkort ... eller?

Man behöver inte göra ett blogginlägg var dag, fast det är riktigt trevligt;-)

Blåst och regnat.. en dag som var blöt här oxså..

Då blir du fri från många sysslor nu när sonen är myndig och kan/får ta hand om det själv:-)

Ha de gott

2009-09-28 @ 23:45:16
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Ragnvi

Morning o Hipp Hipp Hurra till 18-åringen idag!!



Vem minns inte sin 18-årsdag...svunna tider...suck!



Här var jättefint på förmiddagen igår men sen...isvindar från Dalarna tror jag, dom fick snö!

Kramen!

Ragnvi

2009-09-29 @ 05:10:19
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är verkligen en "milstolpe" det där med att bli 18.

2009-09-29 @ 07:56:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback