Go´månda´! :-)

Hur har helgen varit??

Här har det mest handlat om att få köket lite mera färdigt - och det får man faktiskt säga att det HAR blivit! SKÖNT!!! :-)

Alla skåpen är nu på plats exakt där de ska vara (och fast förankrade i väggarna), spisen står där den ska vara och fläkten är också på plats (fast strömmen dit kommer tillsvidare via en förlängningssladd). Även nya diskbänken är fastlimmad där den ska vara, och förhoppningsvis kommer rörmokaren i morgon och fixar blandaren och vattenledningarna.

Om nån undrar vad stapeln av järngrytor mm är, så är det en tvättäkta bänkpress! ;-) Vi hade nämligen inte tillräckligt många tvingar att klämma fast diskbänken med när vi limmade den. Den blå glassburken är full med mynt (riktigt tung!) och den röda rörformade burken innehåller en "senapskula" (som väger 2-3 kilo). Pärmen innehåller alla våra räkningar angående detta köksprojekt, och är därmed blytung!!! ;-) (Närå!!).

Den uppmärksamme läsaren har kanske även noterat att vi har bytt fönstret!? :-) Det var kanske inte alldeles nödvändigt, men inom ett par år skulle det har gjorts iallafall. Och då är det ju bättre att ta det nu, när det inte finns något kakel och nån tapet som riskerar att bli förstörda i samband med det ingreppet.

Kakel och tapet har vi förövrigt inte ens tittat på ännu. Phu! Och knappt bänkskivor heller, för den delen... Det blir nästa grej att ta i tu med!

Hur fint väder det var i helgen märkte jag tyvärr knappt, men det ser inte ut att bli så pjåkigt idag heller! Ska unna mej några timmar tillsammans med kameran lite längre fram på dan!

:-)



Borde kanske fixa en tårta eller nåt också förresten... Maken och jag har faktiskt bröllopsdag! 17-årig sådan, minsann! :-)

Önskar alla en trevlig dag!

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: anki

god morgon :-) SNYGGT kök! Bra jobbat, blir sugen själv på att fixa till vårt, särskilt skåpluckan under diskbänken som har blivit nött och ful efter man kladdar med vatten etc. :-)

har redan fotat ett par bilder nu på morgonen, men inomhus var det. Sol idag och jag hoppas få tid till att gå ut en sväng lite senare :-)



ja men det var väl lika bra att byta fönster på engång istället för om ett par år,, :-)



ha en skön dag......

2009-09-21 @ 09:19:23
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Lennart

Grattis till det nya köket och till den 17-åriga bröllopsdagen! Den med bänkpressen var bra! Passa på att vara ute idag för redan i morgon vankas det andra bullar.

2009-09-21 @ 09:43:21
Postat av: Bella

Grattis Grattis till både kök och 17 år av äktenskap! Hipp Hipp HURRA!!!!!



Kraaaaaam!

2009-09-21 @ 11:18:10
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: mimmi

Nämen :D ett stort Grattis till er:)

och köket..det ser ju ut att bli bra :)

här sken solen nyss och jag skulle gå ut......glöm det...det regnar!!!! hur det nu kunde hända så snabbt..ena sekunden sken solen efter jag hade tagit på mig jacka och kameran i väskan...då regnade det...undra vad vädret har emot mig:)

ha en fin foto dag:)

kram

2009-09-21 @ 11:40:49
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Grattis på bröllopsdagen! =)

Vill minnas att ni smet i väg i allra största hemlighet när det begav sig?

Bra uppfinning det där med egen bänkpress. Man tager vad man haver så löser det sig.

2009-09-21 @ 14:55:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: annette

Grattis på Bröllopsdagen!!

Så mkt Ni har hunnit med i helgen, blir så snyggt, tycker Ni oxå är suveräna på att vara utan ett fungerande kök så länge som Ni varit, Du har inte gnällt många ord om den saken här på bloggen.

Er lösning på press av diskbänken gillar jag, lika bra som en del av mina lösningar vad gäller 365;)

Hoppas Du fick tillfälle att fota en del idag och att vädret varit fint.

Ha en bra fortsättning på veckan!



annette

2009-09-21 @ 19:40:56
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Oppss...de har hänt så att ja, nu har minsann Anna o hennes familj ett nytt kök - kanonfint ju!!

Så sjunger jag o skrålar o för ett hiserligt liv, jag sjunger för Er på Er bröllopsdag..den 20:onde!!!

Jo jag observerade ju fönstret o det, innan de äns kom dit, de minns jag ...ler

Härligt med lite förnyelse där hemma. Nix jag vilar inte, jag är faktiskt med o jobbar denna veckan, ledig från mitt o så ja, nu är jag kakelläggare eller nått...pust...

Kramiz Anki N som drömmer om sin blogg varjefall.

2009-09-21 @ 20:24:40
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Lisa - InkyWings

Vad duktiga ni varit!

Och det var väl för evig TUR att du förklarade den där himla högen med grytor och buttar.... fniss... funderade ett par omgångar på den faktiskt. :-)



Grattis på bröllopsdagen föresten!



2009-09-21 @ 21:19:23
URL: http://lisainkywings.blogg.se/
Postat av: paula

Vad fint köket blir...Grattis till eran bröllpsdag lite sent.. Tvättmaskins reperatör vad bra kan man höra av sig till dig när den krånglar?????

2009-09-21 @ 22:11:09
URL: http://www.lill-paula.blogspot.com
Postat av: elena cn

Grattis på er!!

Är så avis på er.Vill också ha fina vita luckor i köket!! Vi ska först ta oss ann ett lite mindre projekt ...hallen. Någon gång....

God natt!!

2009-09-22 @ 00:06:07
URL: http://enassida.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Nu har det hänt en massa saker minsann!! Kul att se, så skönt det måste kännas nu när mest det roliga är kvar.. Det tyngsta är avklarat. Ps grattis på bröllopsdagen den är väl värd att uppmärksamma!

2009-09-22 @ 12:35:05
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Grattis i efterskott på bröllopsdagen!

Vad fint köket börjar bli. Ska bli kul att se när allt är klart. :)

Ha det gott.

2009-09-22 @ 21:06:49
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback