...



Eller var det så att jag bara klick-, klick-, klickade på en knapp i en nätbutik!? 8-D

Hur som helst! 450D:s storebror 40D har hittat hem till oss nu, så fortsättningsvis har jag och maken varsin systemkamera när älgarna kallar på oss! :-)

Jag har inte hunnit prova nyförvärvet så mycket ännu, så jag återkommer med mer info om den längre fram. Men mina första intryck av den är iallafall överlag väldigt positiva - jag har absolut fått mycket kamera för pengarna! :-) 40D är ju en modell på utgående ur Canons sortiment, och många butiker säljer den inte längre. Men det går fortfarande att hitta den i bland annat vissa nätbutiker, och bäst av allt är ju att priset är väldigt förmånligt nu! Jag har gett 7590:- för huset inklusive frakt, och jag handlade hos Fotokungen.




Kanske bäst att genast säga att dessa älgfoton INTE är tagna med 40D:n, utan med min kompaktkamera! Så de är väldigt brusiga, och lite oskarpa i största allmänhet... <:-)

Men ser ni hur den stackarn ser ut??? 8-X Hela ansiktet är ju liksom snett, och tungan hänger konstant ut ur munnen. Förmodligen har han varit ute för en olycka av nåt slag...

---

Mitt fotostativ heter förresten också kung! Eller King Best, rättare sagt. :-) Använder det nästan aldrig, så när dottern behövde ett stativ fick hon ta det.



Jädrar i det, vilken proffs-salong det plötsligt blev på hennes rum!!!

Och värsta kändisarna kommer dit...?




Död och antagligen även begravd, men ändå... Visst ÄR det Michael Jackson!?! 8-)

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: anki

gratulerar till den nya kameran :-) kul att ni nu har en varsin,,, åh en klippning skulle jag behöva, kan jag ladda ner dottern någonstans? ;-)



men stackars älg.. vad har den gjort tro?



ha en skön foto dag med nya kameran...

2009-09-11 @ 09:46:13
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Älgolycka...jo, såna råkar de lätt ut för på hösten, de heter jägare...



Sååå - Mr Jackson finns hemma hos er, alltså. Elvis också kanske? ;)

2009-09-11 @ 09:48:41
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

ja vi möttes nog i rusningen här på nätet :-) såg att mimmi har köpt ett nytt objektiv,, kul med nya saker och ut och testa.. :-) är sugen på en 500D men blir nog ingen just nu,, vi får se vad som händer framöver :-)



ha en rolig och skön fotodag..ser framemot att se bilder senare...



2009-09-11 @ 10:02:52
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Anki N

Grattis det är en speciell känsla när man kan köpa sig något man verkligen längtat efter o så där himla gärna vill ha. Nu blir det väl fotande av högsta grad - glöm inte allt annat omkring bara..ler

Stackas älg, de är inte lätt med vilda djur som ingen djurdoktor har som kan hjälpa dem. Hoppas han inte har ont bara. Snart är ju älgjakt o kanske ryker han med då......

Hur går det för dottern i Växjö? Trivs hon i cykelstaden? Hon ser ut att kunna göra frissor varjefall men var det frisör hon skulle läsa till. Ja kanske, minns inte ju...hummmm

Ha en sköööööön fredag. Jag ska betala lite fakturor sen ska jag iväg med älsklingen o hämta saker till stallet. Väntar ett paket på posten från Börjes hoppas så det kommer med idag, all min stallintredning jag hade förut blev på något konstigt sätt kvar i Blekinge hos lillgrabbens sambo. Ja så nu blir de nytt.

Kramiz Anki N

2009-09-11 @ 10:21:01
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Kul med ny kamera!! För mig är det ett problem med en sån kamera.. den är för tung att kånka på ;( klarar knappt gå med väska på axlen..

2009-09-11 @ 10:29:28
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: mimmi

Men jisses så roligt:D har du också fått en ny kamera:D

Då blir det att vara ute och testa för dig också förstår jag:)

Kolla där!!!!! du har fångat Mickael Jackson ..du också!! inte dåligt:)

Jag tyckte dina kort på älgen var kanon bra inget att klaga på där:)

Idag är jag lite mer positiv till mitt nya objektiv....så nu bär det ut igen och testa lite mer på olika landskap.. närbilder är den helt ok på .det har jag redan testat och att ta kort på mina fåglar som äter hos mig..det gick också bra..så nu blir det fart på mina gamla ben..igen:)

kram

2009-09-11 @ 11:36:08
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Kerstin

Nä men grattis till nya kameran! Ååååh, vad kul. Jag blir allt lite sugen jag med, men min kamera är lite för ny för att bytas ut redan. ;)

Men stackars älg, som han ser ut. Jag undrar om han får i sig mat som han ska eller om han svälter ihjäl?

Gubben i trädet hos mig vet jag faktiskt inget om. Men visst lutar det lite åt din tes, att det är nån form av vädergubbe.

Ha en fin dag och "he" dig ut och fota nu!!! ;)

2009-09-11 @ 12:06:54
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Fotograf Annie

Härligt med två systemare i hemmet, hoppas ni får det roligt på gemensamma (?) älgjakter och att ni fångar många älgar (på bild) :P :)

2009-09-12 @ 10:52:23
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Malin B

Men så himla bra, när grejer man har men inte använder kommer till en stor nytta! ;)

2009-09-14 @ 08:57:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback