Torsdag!

Först som sist en liten rättelse angående fågelbilden i mitt go´morron-inlägg från igår...


Min käre make protesterade mot mitt förslag att det där skulle vara en björktrast, och efter lite googlande så håller jag med honom om den saken... Troligtvis är det istället en taltrast. (Förstår bara inte varför den isåfall inte kunde tala om den saken själv...? Men, men!).



Nån som ser vad det här är för fågel(stjärt) då? :-) Den lilla rackaren lurade mej igen...! Den är nästan omöjlig att få på bild... Trodde jag hade den i carporten den här gången, men så klart flög den bara ut genom spjälväggen, så där fick jag stå och försöka fotografera mellan två brädor medans den satt och flinade (?) åt mej på en elkabel utanför... <:-)

Ska ägna mej åt lite större djur ett tag nu, har jag tänkt. Har hittat några fina fotomodeller vid ridskolan, nämligen.




Funderar på om de har täcken för att inte frysa, eller för att inte skita ner sej...?

Jag skulle allra helst vilja hitta nakna hästar, som jag själv kan "skita ner" lite grann i bildbehandlingsprogrammet sen. :-) 

Men hittills har jag bara hittat en som inte var påklädd... Nåja! Det finns väl fler hästar i trakten än de på ridskolan, så jag ska leta vidare. Kanske redan idag!?

/AnnaKK








Kommentarer
Postat av: Photos by Storm

Kul fågeljakt du sysslar med. Jag tycker det är svårt att fota fåglar. Håller med dig om att det är tråkigt när man ser en flock hästar och alla bär täcken....så av med dom. Allt för ett bra foto eller hur? Ha det bra/Lis

2009-10-22 @ 07:54:31
URL: http://photobystorm.blogspot.com/
Postat av: Ragnvi

Morning! Hi, hi...nu förstår jag varför jag inte kunde klicka till dig på din kommentar hos mig...hadnerblandander...eller nåt...har ju sett ditt tangentbord!

Nog för att jag ser dåligt men ...ser inte nån fågelstjärt ens hos dig!



Hm..tarmvredet...inte än men början kanske...vet nu att så kan man ha det..suck!

Kramen!

Ragnvi

2009-10-22 @ 07:55:30
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Är det inte regntäcken tror du?



Hagarna ser lite trista ut... =(

Stenar, träd, bäckar... Riktiga skogshagar, det måste det vara mycket roligare att spatsera i - utan täcke. ;)

2009-10-22 @ 08:01:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anki N

Opps nu kom sopbilen. Missuppfatta inte, jag är ingen sopbil men de kom till min tunna där ute o samtidigt som jag tänkte skrev jag. Vad konstigt de kan bli...

Mina hästar använder inte täcke, så kom hit och fotografera. Det är nog så att om människan fryser så tror de att hästen gör det också. En del hästar har väl tunn päls kanske men i det stora hela så är jag säker på att de flesta hästar har täcken helt i onödan. ""oh där får jag väl en hel del hästfolk efter mig"" de tar jag. ler Jag var själv så där när Pärla kom till mig - men jag lärde mig hennes signaler o testade "vad trivs hon bäst med"?

Tack för upplysningen om fågelfotografering - de kan jag lägga ner då..haha. Med min lilla rosa!!

Önskar dig en brabra dag o de ska jag oxå försöka ha.

Kramiz Anki N

2009-10-22 @ 08:48:30
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det finns en ridskola i närheten och de har bara täcken ibland...ska gå dit och kolla! Fågelstjärten tror jag är en GÄRDSMYG, de har såna där uppstjärtar...Och den förmenta björktrasten...tyckte jag såg ut som en sån, en unge...men vad vet jag..;) Det var en TRAST iaf!! Ha en god torsdag!!

2009-10-22 @ 09:01:28
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

tror hästarna har täcken för att inte få så tjock päls sen är det nog skönt mot blöta och kyla också :-)



fågeln, ja, ser den inte så bra så jag kan inte gissa vad det är för något :-)



sur väder här idag igen, nackspärr har jag dessutom..



ha en skön dag

2009-10-22 @ 10:58:34
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: ingrid

På den tiden jag hade hästar var det inte alls vanligt att ha täcken på dem, det har nog uppfunnits på senare tid. Och då hade man "figursydd" vojlock nu har man schabrak (eller hur tusan det stavas..)

2009-10-22 @ 20:56:31
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback