Konstigt... :-)

Häromdagen hittade jag följande intressanta tankar i en blogg jag kikar in på då och då.

Ja, nog kan man fundera både hit och dit på vad man vill med sitt fotograferande - särskilt de gånger när man känner att man skulle vilja ta det till en ny nivå... För att inte tala om när man vill uttrycka fler ting och mera känslor/stämningar än vad som egentligen finns i motivet...

Hur ska man då bära sej åt - om man nu fortfarande vill hålla sej till foto, och inte slira över till någon annan konstform som måleri till exempel?? 

Hur utnyttjar man rent praktiskt/tekniskt kamerans och fotografiets potential ännu lite till???

Ja, där har man kort sagt en ordentlig utmaning åt sej själv att bita i... :-)





Och medans jag funderar vidare på dessa saker, så fortsätter jag att överskrida originalfotons gränser i bildbehandlingsprogrammet... :-)

/AnnaKK

 





Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag gillar din konstnärlighet, inget konstigt med det! =)

Jag anar att tiden bara springer i väg när du börjar skapa med dina foton. Ett bevis på att det är roligt!

2009-10-23 @ 13:58:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Det är ju jättekul att leka med BBP av diverse slag. Men samtidigt kan det ju vara en upplevelse när man lyckas fånga en bra bild utan att behöva behandla den sen. Men att göra om bilder bara för att det är kul - det är kul! :)

2009-10-23 @ 14:00:36
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: mimmi

Det är jätte roligt att leka med bilder i ett bild program :)

man kan få många olika bilder av en bild och när man nu inte ger sig själv ett spark där bak och kommer ut ..då kan det vara en fördel att sitta och leka lite med bilder så de ser ut som det är nya bilder man lägger upp ;)

nu blir det matlagning :)

kram

2009-10-23 @ 14:19:17
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: ingrid

Leker inte så mycket med bilder idag utan desto mer med barnbarnen ;-D

2009-10-23 @ 17:07:33
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: anki

det gröna kommer av att vattnet är surt, ph-värdet åt fanders, man kan använda kalk direkt i vattenkällan och surt vatten ihop med koppar rör blir en kemisk reaktion. :-)



ni har inget humus i ert vatten? avlopps lukt och gulaktigt?



eländigt med dåligt vatten, men vi beslöt att köpa nytt filter istället för att kolla andra källor, det ska mätas så den ger tillräckligt med vatten samt ta vattenprov, sen ska det grävas en 60 meter och med tanke på all sten som finns i den här trakten så kan det sluta med att vi får spränga vilket man måste leja för.. så det blir nog billigast och smidigast att köpa nytt filter istället,, för vi behöver det nu eftersom trycket i duschen är jätte dåligt.. :-)



ja nacken känns än, men har donat lite ändå idag men fick ge mej och lägga mej,, så det blir lugna gatan resten av kvällen.. :-)



ha det skönt

2009-10-23 @ 17:52:22
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: elena cn

Oh, jag var inne på Pontus sida. Vilka foton!!Ja, man har lite kvar... men jag förstår vad han menar. Jag har ju förmånen att kunna experimentera med alla möjliga material men det "snabbaste" är ju naturligtvis fotograferandet (för mig!). Här kan men leka med färgen, formen, ljuset och djupet i en bild/idé. Förmedla budskp, känslor och upplevelser. Fotograferandet förblir nog min favorit"konstform" ett bra tag till:) Och att bearbeta bilderna är ju också en konstform i sig:)



Trevlig helg!!

2009-10-23 @ 22:40:36
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: Jen

Ahh, men det är ju så kul att prova sig fram.

Vilket jag tycker du gör helt rätt i. :D

2009-10-24 @ 00:49:23
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Labsan

Underbart avkopplande att få sitta och koppla av en stund och bara drömma sej iväg med "lek med bilder"....((:

Jag är inte så avancerad och har kanske inte samma "klass" på mina bilder, men kan ha vääääldigt skojigt i "Windows Live Photo Gallery" eller "Piknic"...



Tyvärr har min kamera nog gett sej in på "sista andetaget". Blixt funkar inte, och om ljusförhållandena inte är bra ute, så blir det bara skit, rent ut sagt...

Men när jag fyllde så fick jag pengar av familjen till en ny, så småningom...



Kram på dej och hoppas att du nu trivs i ditt nya kök!

//Labsan (fd flisan)

2009-10-24 @ 06:51:10
URL: http://sannsaga.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback