Det är kanske lite ocoolt...



...med en gammal hederlig bilradio nu för tiden!? <:-)

Jag menar... Den där lilla fnutten!! Jösses... Syns ju knappt!?

När man öppnar bagageluckan i min sons bil, så ser man över huvudtaget inte bagageutrymmet - bara en ENORM baslåda!! Möjligen kan man få in ett mycket platt brev mellan den och slutsteget...? Ljudet sen, ja, det är så stort att det inte ens får plats i bilen - när han drar upp volymen är det så plåten buktar sej utåt! (Samtidigt som åtminstone mina öron krullar sej inåt...)

Hå-hå-ja-ja... <:-)

Fast igår morse önskade jag att moderna mobiltelefoner också var STORA - åtminstone i stil med de första modellerna på 80-talet, om ni minns dem!? Tegelstenar, brukade man kalla dem för... Idag är de ju så små och tunna att man utan större problem kan tappa bort dem i dagstidningen, ifall man har både den och mobilen på bordet samtidigt... <:-X

Så jag är GLAD att dotterns pojkväns mobil faktiskt återfanns ganska lätt igår!!! :-)

- - -

Idag är det, tro det eller ej, den första november! (Vart sjutton tog oktober vägen???)

Om ett par timmar vankas det middag tillsammans med närmsta släkten på makens sida. Hans farmors 90-årsdag, som inföll förra söndagen, ska firas ordentligt! :-)

/AnnaKK







Kommentarer
Postat av: annette

Har sett liknande bageluckor och upplevt ljudet likande Din sons ljudanläggning i bilen, fördrar nog den gamla fina radion som Du visar på bilden.

Har ny dator och nytt tangentbord här, som en dröm!!

Oktober försvann snabbt som väl är, på fredag åker gipset och då börjar livet bli normalt igen förhoppningsvis.

Ha nu en riktigt bra söndag, aktningsvärd ålder att uppnå 90 år.

annette

2009-11-01 @ 09:23:25
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Säger likadant var tog oktober vägen... Har sovit ända till nio idag när hände det sist?? Kan det bero på att vi avslutade dagen med att krypa ner i bubbelbadkaret.. då blir man trött

2009-11-01 @ 09:56:04
URL: http://farmoingrids.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha! Det hade ju varit riktigt coolt med en gammal radio.

Enligt mig iaf. :P

Men jag antar att det inte är något för din son. :)

Mitt ex var likadan och skulle ha det största dunket av alla... :O



Sv. Nää, vargen är lika hotad här som där.

3 st får krävdes för att det ska bli skyddsjakt på en stackare här.

Men då har jägarna tjatat och överklagat 4 ggr nu.

:/

Svårt att uttala sig om det.

Jag vill inte att fåren ska bli dödade men inte heller vargen. -suck-



Ha en supertrevlig dag!

Jag säger som föregående talare:

90 är är en aktningsvärd ålder! :)

2009-11-01 @ 09:56:24
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: mimmi

Jag känner igen det med baslådor /högtalare i backluckan :) Jag har nu talat om att jag INTE åker i den bilen om han sätter på stereon..då jag gärna vill behålla den lilla hörsel jag har kvar ;)

Oktober.. jag håller med ..den försvann så snabbt att man knappt hann blinka.

Jag skall också på Kalas idag ..mina Tvillingar fyller 30 år idag ..så vi får se vad det blir för gott till kaffet sen :)

Hoppas du får en trevlig dag och att 90 åringen blir firad stort :)

kram

2009-11-01 @ 10:32:03
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Yvonne

"Hemma på vår gård, där står en gammal Ford..." Haha, Sveriges bilradio...det var tider det. Här vill inte lyssnas på höga volymer...det tål jag inte. Kul att fira en 90-åring! Hoppas hon är pigg!! Ha det gott!!

2009-11-01 @ 11:17:54
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Gärdsmygen

Gillar din bildtolkning av bilradion!!

2009-11-01 @ 11:29:44
URL: http://litenfagel.blogspot.com
Postat av: matte

hihi stackars dina öron :)

ja vad hände med oktober... nåt mysko är det. Ena sekunden här...nästa borta!

2009-11-01 @ 16:41:19
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: anki

oj baslåda i hela bagaget, jisses :-) ja jag hoppas trumhinnorna håller... tror att dagens ungdomar kommer att vara döv vid 30, är det inte bilstereo på högsta så är mp3 spelaren i pluggad på en hög volym..



ha en trevligt födelsedags kalas.. :-) strongt att bli 90 och det måste firas rejält



2009-11-01 @ 17:19:01
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Kerstin

Vilket härligt inlägg. Jo nog minns man när både radio och telefon såg annorlunda ut. Jag gissar att grabben njuter av ljudet i bilen och att han snart får skaffa hörapparat. ;)

Hoppas att ni har haft en härlig dag i kalasets tecken.

Ha en fin vecka.

2009-11-01 @ 21:44:33
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback