Snart är det...

...jul igen!?! 8-X



Iallafall så är det onekligen julafton imorgon om en månad!

Och hur fort en månad går, det vet väl alla som har passerat åtminstone 35-årsdagen!? Eller är det vid 40, kanske, som tiden verkligen börjar accelerera. Vid 50 lägger tidsuppfattnignen visst i överväxeln också, har jag hört...

Tid, för att inte tala om väntan, som var så drygt när man var liten - den tiden finns lixom inte numera!? För det mesta är man istället snarare för sent ute... Allt händer, men man hinner inte ens märka det - eller nåt sånt...

Men nu har jag iallafall märkt att det redan är jul i affärerna! (Vilket det förmodligen har varit länge, men jag har satt på mej skygglappar + tagit stora omvägar kring julavdelningarna, för jag har inte velat se - inte förrän nu!). Släpade t o m med mej julkalkonen hem från ICA Maxi igårkväll - så den ska jag åtminstone inte vara för sen med! :-D

Kan det vara första advent redan nu på söndag - eller är det möjligen en vecka till dit???

Halleluja - jag vill minnas att inte en enda en av mina adventsljusstakar fungerade ifjol, så det är väl högst troligt att de inte gör det i år heller...



Fast jag tycker det är snyggare med lysande stjärnor i fönsterna, så det gör inte så mycket...

:-)

/AnnaKK

 




PS! Har fått frågan om det blir en julkalÄNDER i år också.

Svar: Det har jag inte en aning om!?! Det beror väl på om någon gör en sådan??? :-) Och i det här fallet kan det mycket väl tänkas att någon INTE är jag... ;-) Så med andra ord: Anta utmaningen, den som vill!!! (Och har tid!). DS!







Kommentarer
Postat av: Yvonne

Jag hoppas att det inte är julstakarna ni kopplar ihop på bilden ;) Och visst är det 1:a advent nu på söndag, den 29:e. Än har jag inte sett nån advendsstake i nåt fönster...men jag håller utkik! På fredag kan det vara lagom att sätta upp dom...

2009-11-23 @ 10:01:21
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: anki

ja jisses, på söndag är det första advent så det är nog lika bra att plocka fram allt som lyser :-)



såg på elräkningen att dec -08 så höjdes el förbrukningen markant, el elementet i stugan, sonen och flickvännen bor där över jul och jag är så himla glad att vi inte har direkt el till huset :-)



mörkt, grått och regnigt här idag igen, blir nog en snabbis ute med hundarna och sen blir det att riva fram ljusstakar.. baka bullar ska jag göra också men inte idag.. :-)



ha en skön måndag

2009-11-23 @ 10:38:44
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: SqZ

Trasiga elljustakar är ett kapitel för sig. Det är ett tålamodskrävande jobb att försöka lista ut om det är en (eller möjligen flera) lampa som är trasig eller om felet sitter i armaturen. Våra katter är experter på att peta ner dem från fönsterbrädorna :-)

2009-11-23 @ 10:54:45
URL: http://mysmurklan.blogspot.com/
Postat av: matte

vilket trassel! inte utan att jag känner igen mig :)

Jag längtar efter stjärnor i fönstren allra mest. Det behövs ljus nu!

2009-11-23 @ 11:03:18
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Lizaloop

SÅ mysig bild med alla stjärnor!

Jo det ryktas om att det är 1:a advent på söndag redan...tiden går!

2009-11-23 @ 11:33:50
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anki N

Nu vet jag varför tiden går så fort för mig...du gav förklaringen...ler. Advent, stjärnor o stakar, ja oj vad jag längtar. Undrar om det också har med åldern att göra?! För så här har jag inte varit tidigare. Testa lampor ja de får man ju göra, tänkte införskaffa en reservkasse eller nått i veckan..humm

Trevlig dag.

Kramiz Anki N

2009-11-23 @ 12:06:54
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Ja tiden rusar iväg och jag kan intyga att vid 50 så galopperar den iväg. Det är inte alls kul.

Jag har tyvärr sett adventsljusstakar i fönster redan. Jag har också gått med skygglappar och vägrat titta på julprylar på affärerna. Men när folk ställer fram ljusstakarna i fönstren och tänder dem redan nu så undrar jag stilla - varför???

Jag fortsätter leva i förnekelse om att advent står för dörren. Sen blir det stress till helgen. ;)

Ha en fin dag.

2009-11-23 @ 12:16:37
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Anki N

Du där gav du mig en tankeställare, men nog måste väl ljusstakeljusen vara de samma?? Har inte kollat på några ljusstakar när jag varit i affärerna MEN jösses de blir dyrt för folk om de måste byta ut ljusen i alla stakar när ett går sönder...buuuu.

Tål att kollas.

Haha.

Ha det...Anki N

2009-11-23 @ 12:46:34
Postat av: ingrid

Härlig tid framför nu, sen är det upp till en själv att inte stressa sönder julen. Tycker jag har blivit duktigare på det med åren. Innan var det lite mer så jag skulle göra si o så , baka det o det os.v bara för att mamma alltid gjorde det. Med åren har jag mer o mer bytt ut till hur jag/vi verkligen vill ha det.

2009-11-23 @ 16:01:45
URL: http://farmoringrids.blogg.se/
Postat av: annette

Visst är det första Advent på söndag, insåg jag idag, nu börjar handen kunna användas så idag har jag röjt undan "sommaren" på balkongen, tyckte det var dags nu för till helgen skall ju Advent upp därute;)

Här vare sig tänds eller tas fram ngt i förtid snarare för sent, sedan ner med allt precis efter trettonhelgen!

Du, jag tycker inte Ni skall bry Er om att fixa sladdar och annat till Era adventsljustakar, säger som Du det är vackrare med stjärnor och inte heller så farligt;))))

Ha en bra kväll!



annette

2009-11-23 @ 17:42:16
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Bella

Jisses vad detta år har gått FORT!!!!! Jag kan fasen inte tro att det faktiskt är jul om bara en månad...Är inte alls beredd i år! Huva! Men det blir nog jul ändå vare sig man är redo för den eller inte, eller hur?!



Stora Kramar!!!!

2009-11-23 @ 17:52:04
URL: http://bellasweb.blogg.se/
Postat av: whatthefuckdotcom

:( men... jag såg ju fram emot din julkalender

2009-11-24 @ 22:46:18
URL: http://wtfdcom.blogspot.com/
Postat av: Malin B

På tv sägs det att det körs så mycket repriser så gör det du också vettja, lite "nostalgirepris". ;)

Kanske har vi gamlingar glömt någon lucka och för de som inte besökte dig här i fjol är det ju alldeles nytt. ;)

2009-11-26 @ 06:14:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback