Ojdå...!

Lät jag så besvärlig i morse, att nån t o m trodde att jag är på dåligt humör idag!?

Inte då! :-) Eller rättare sagt: Jag är inte på ett dugg sämre humör än vad jag brukar vara!  Sen är det förstås upp till var och en att tolka den uppgiften helt fritt! ;-)

Och bilen som var med i morgonens inlägg är faktiskt jätterolig! :-) Hittade den i Älmhult för nån vecka sen...



Om nån skulle ha missat det där med rosten, så står det alltså t o m på den... :-D

Fast taket är ju faktiskt tipp-topp, och skidorna är som synes lastade, så jag antar att den här bilen vid det här laget befinner sej nånstans i fjällvärlden - eller kanske rent av i Alperna! :-)

-----------------------

Dottern ska till fjällen några dagar i januari, så det är framförallt därför som hon vill ha svininfluensavaccinet - så hon i bästa fall inte grymtar (mer än vanligt...) just den veckan! :-)

Läste på en tidningslöpsedel innan idag att stackars Anders Bagge i Idol-juryn varit så dålig i flunsan att han hade hostat blod... Man kan ju alltid hoppas att han måste vila en fredag till - jag ser iallafall gärna Martin Stenmarck som vikarie en gång till!! Så vida jag nu inte blir den första till att dö av vaccinet, för då kan det ju kvitta... X-(~ Om si så där 1½ timme ska vi vara på vårdcentralen... Urk!

Innan dess ska jag förresten slinka inom färghandeln och beställa kakel till köket - för nu har vi hittat ett som vi tror kommer att bli kanonbra! :-D (Så med andra ord har jag verkligen inte tid att vare sej avlida eller bli sjuk i svininfluensa den här veckan, och inte i nästa eller nästnästa heller för den delen!)

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa! :-)

/AnnaKK









Kommentarer
Postat av: Anki N

Jaha ja, då hade jag inte en siffra rätt förut. Menar i de jag skrev om ditt humör o bilen o så....

Men men de var ju bra, varjefall de första...ler

Pratade med lilla barnbarnet idag som skulle vaccineras...eller jo med hennes mamma...hon kan inte så lång meningar ännu.

Kramiz o go afton

Anki N

2009-11-24 @ 16:23:45
URL: http://herrnilssonsfru.blogg.se/
Postat av: annette

Läst Ditt morgoninlägg,uppfattar inte alls att Du är på dåligt humör, och det var Du ju inte heller;)

Undrar lite över bilen, hade den svenka registreringsskyltar!? Alltså om rosten inte är av den arten att man trycker lite lätt och det går hål, så kanske besiktningen tycker det är okej. Men jag tycker den ser lite bristfällig ut i övrigt oxå;)

Hoppas nu att det finns vaccin åt Er alla ikväll, tycker själv det känns bra att ha tagit den, lite ont i armen dagarna efter men annars ingen reaktion.

Spännande med kaklet, gick ju ganska så snabbt att få beslutet att mogna.



Kan nästan lova att sprutan INTE gör ont!



annette

2009-11-24 @ 16:58:19
URL: http://anesas-bildblogg.blogspot.com/
Postat av: Ulla

Vi får väl verkligen inte hoppas att du avlider av vaccinet eller flunsan vare sig den här veckan eller nästa. Jag har hört att ta själva sprutan inte tar ont, men jag har hört att många blivir dåliga av den en eller två dagar.

Jag har tänkt ta vaccinet när det väl blir vår (vi friska över 40) tur

2009-11-24 @ 17:35:02
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: anki

nä då jag tolkade inte som att du var på dåligt humör :-) men det är ofta man blir fel tolkad av det man skriver har jag upptäckt, vet inte om man har bråttom när man läser eller vad det nu gör att man tolkar/tolkas fel ibland.. :-)



känner mej snuvig faktiskt, rinner ur lilla näsan så jag hoppas det inte är början till nått skit.. :-) ska ta och lägga mej i soffan och bara slappa nu, har ju bakat bullar idag.. :)



ha det skönt

2009-11-24 @ 19:31:53
URL: http://www.engstromsfoto.se
Postat av: Yvonne

Nä, vem f-n har tid och lust att vara sjuk. Jag hade influensa i våras (ej svindito förmodar jag) och milde herre je vad sjuk jag var...men jag överlevde och har förhoppningsvis lite antivirusar i mig... :D Vill ha rapport om sprutäventyret!! ;)

2009-11-24 @ 20:20:10
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: ingrid

Hoppas det gick bra med sprutan!! De flesta verkar klara den bra, lite (ok ganska rejält ont) i armen ett par dagar var min enda biverkning. Några som fått feber som jag vet.

2009-11-24 @ 21:41:53
URL: http://farmoringrids.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback